پژوهشسراهای دانش آموزی، حلقه اتصال صنعت و آموزش و پروش می شود.

۷۰۰ پژوهشسراهای دانش آموزی، حلقه اتصال صنعت و آموزش و پروش می شود. نشست تخصصی بررسی افزایش تعامل بین صنعت با پژوهشسراهای دانش آموزی برگزار شد. بیش از شانزده میلیون دانش آموز، بیش از صد هزار مدرسه، بیش از یک میلیون معلم و بیش از هفتصد پژوهشسرای دانش آموزی بعنوان یک سرمایه بزرگ ملی است […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 2 دی 1402
  • کدخبر: 47385
  • سایز متن:

۷۰۰ پژوهشسراهای دانش آموزی، حلقه اتصال صنعت و آموزش و پروش می شود.
نشست تخصصی بررسی افزایش تعامل بین صنعت با پژوهشسراهای دانش آموزی برگزار شد.
بیش از شانزده میلیون دانش آموز، بیش از صد هزار مدرسه، بیش از یک میلیون معلم و بیش از هفتصد پژوهشسرای دانش آموزی بعنوان یک سرمایه بزرگ ملی است که می تواند در خدمات توسعه صنعت کشور قرار گیرد.
امیرحسین اسدی مدیرکل خدمات کسب وکار در این نشست گفت: ما چالش های جدی در تامین نیروی انسانی توانمند در صنعت داریم. نیروی تخصصی کمیاب شده است. بسیاری از صنایع هم فراخوان نیروی کار حتی معمولی داده اند، اما نیروی کار معمولی هم کم است. از سوی دیگر در کشور بیکاری داریم!! چگونه میشود هم نیرو نداشته باشیم و هم بیکاری داشته باشیم؟ این موضوع بدلیل عدم همخوانی نیروی انسانی تربیت شده و نیاز جامعه است. ما در حال حاضر در صنعت با چالشی به نام نسل Z، مواجهیم. برخی از این نسل تعامل با کارفرما را نمی دانند. خلاق هستند. راحت اظهار نظر می کنند. دانا هستند و بواسطه اطلاعات بالایی که دارند با محیط کار وارد چالش می شوند، چالش با کارفرمایی که کمتر این موارد را میداند! این آسیب، بزودی صنایع را در بعد نیروی انسانی دچار برخی از چالش ها خواهد کرد و باید کمک کنیم.
آموزش و پرورش، وظیفه تربیت نسلی آگاه، دانا، توانمند و صنعت محور را دارد و اگر این دستگاه بزرگ کشور، بتواند با شناسایی استعدادها، پرورش استعدادها و تعامل فعال با صنعت کشور گام بردارد، آینده ای بهتر را برای کشور رقم خواهیم زد.
آموزش و پرورش بعنوان اولین سنگر در توسعه کشور می تواند زمینه ساز استعدادیابی و هدایت دانش آموزان به سمت نیاز واقعی کشور باشد. آموزش و پرورش میتواند زمینه ساز تربیت نیروی کار فعال، دانا و با نیازهای روز کشور باشد. نیرویی که اصول کارآفرینی، کارمندی و خوداشتغالی را می داند. نیرویی که تعامل با کارفرما را فرا گرفته، نیرویی که تفکر خلاق دارد. نیرویی که مدیریت هیجان دارد، کنترل خشم دارد، عزت نفش دارد و با اعتماد بنفس کارهای بزگر صنعت را دست میگرد.
وی افزود: وظیفه اصلی آموزش و پرورش پژوهش نیست، بلکه پرورش و توانمندسازی است و اگر بتوانیم پژوهشسراها را به کسب وکار سرا تغییر دهیم، هر پژوهشسرا علاوه بر پژوهش، تجاری سازی پژوهش، آموزش کارآفرینی، آموزش کارمندی، آموزش خوداشتغالی، آموزش فروش و صنعت محوری را در تعامل با صنایع انجام دهد، بزودی شاهد رشد روزافزون کشور خواهیم شد.
وی افزود: هر ساله ده ها بنر در مدارس کشور نصب میشود و برگزیدگان کنکور را معرفی می کنند، اما سالهاست ما میگردیم و ببینیم یک مدرسه بنر شده است و بنویسید کدام کارآفرینی از این مدرسه بوده است؟ کدام خیر بزرگ، استاد بزرگ، مدیر بزرگ از این مدرسه بوده است؟ چرا در مدارس ما از کارآفرینان تقدیر نمیشود؟ چرا در صبحگاه مدارس کمتر از کارآفرینان استفاده میکنیم؟ چرا هر پژووهشسرا به یک صنعت متصل نمیشود؟ چرا نام پژوهشسراها با نام صنایع بزرگ گره نمیخورد؟ باید با هم بتوانیم پزوهشسرا را به اتاق ارتباط آموزش و پرورش و صنایع تبدیل کنیم.
مدیران پژوهشسراهای استان تهران به همراه مسولین پژوهشسراها در این نشست نقطه نظرات خود را ارایه نمودند و مقرر شد کمیته مشترکی بین طرفین تشکیل و زمینه ساز ارتباط بهتر بین صنعت و مدرسه گردند.

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *