موضع گیری کمیسیون ملی برند(ویژند) در رابطه با معرفی برندها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی

موضع گیری کمیسیون ملی برند(ویژند) در رابطه با معرفی برندها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی ارزشگذاری برندها در راستای قبول بعنوان وثایق قابل تایید نظام بانکی و یا محاسبه در بهای تمام شده کالاها در دستور کار کمیسیون ملی برند قرار دارد. امیرحسین اسدی دبیر کمیسیون در گفتگو با …گفت: پیش نویس دستور […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 6 دی 1402
  • کدخبر: 47468
  • سایز متن:

موضع گیری کمیسیون ملی برند(ویژند) در رابطه با معرفی برندها بدون ضابطه علمی با عنوان تندیس فروشی

ارزشگذاری برندها در راستای قبول بعنوان وثایق قابل تایید نظام بانکی و یا محاسبه در بهای تمام شده کالاها در دستور کار کمیسیون ملی برند قرار دارد.

امیرحسین اسدی دبیر کمیسیون در گفتگو با …گفت: پیش نویس دستور العمل نحوه حمایت و توسعه برند (ویژند ) ملی و بین المللی چس از چند ماه کار کارشناسی تهیه شده است و بزودی به تصویب کمیسیون خواهد رسید. در این بسته حمایتی، اقدامات و مشوق هایی برای برندهای برتر کشور همچون مشوق های تبلیغاتی، معافیت های مالیاتی، تبلیغات بین المللی و ….در نظر گرفته شده است.

اسدی گفت: با عنایت به لزوم توسعه شرکت ها و موسسات بین المللی تبلیغات و برندینگ، مقرر شد اعضای کمیسیون، تلاش خود را در رابطه با توسعه شرکت های بین المللی برندسازی و تبلیغات انجام دهند تا زمینه تبلیغا و برندسازی بهتر کالا و خدمات ایران در عرصه بین الملل فراهم آید همچنین مقرر گردید با هدف توسعه تبلیغات بین الملل صنایع کشور در بازارهای جهانی، جشنواره ای در خصوص تبلیغات و برندینگ بین الملی صنعت، با عنوان پیشنهادی جشنواره ملی تبلیغات بین المللی صنایع برنامه ریزی و اجرا گردد تا کسب و کارهای فعال در حوزه بین الملل در این حوزه و نحوه فعالیت آنها مورد بررسی و الگوسازی قرار گیرد.

دبیر کمیسیون ملی برند ادامه داد، یکی از مشکلات حال حاضر کشور، معرفی برندهای مختلف توسط شرکت ها و موسسات مختلف بدون انجام فرانیدهای علمی است که اصطلاحا با عنوان تندیس فروشی در کشور مطرح است. در این رابطه نامه ای به دستگاه های مربوطه ارسال شده است تا از برگزاری همایش های انتخاب برند برتر، بدون ضابطه و دستورالعمل های علمی جلوگیری شود. در این جلسه مقرر شد راهکارهای قانونی و فرهنگی ممانعت و توقف فرآیندهای غیررسمی موجود درکشور برای انتخاب برند برتر، حداکثر تا یک هفته توسط دبیرخانه مشخص و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: با عنایت به لزوم ارزشگذاری برند، ساماندهی خرید و فروش برند، تدوین شاخص های مراکز ارایه خدمات برند و کمک به شکل دهی مسیر استاندارد ارزشگذاری، کمیسیون موظف شده است تا حداکثر ظرف مدت دوماه، نسبت به تدوین درفت اولیه ارزشگذاری مبتنی بر نیازها، الزامات، راهبردها، قوانین و دستورالعمل ها اقدام و درفت اولیه آیین نامه نهایی خواهد شد.

اسدی در آخر افزود: کمیسیون ملی برند تلاش دارد تا یک مسیر شفاف، در دسترس و حرفه ای را در مسیر صاحبان کسب وکار قرار دهد تا با استفاده از ظرفیت های صنعت برند، زمینه ساز توسعه صنعت در کشور گردد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *