صنعت پوشاک اشتغالزاترین و گسترده ترین صنعت است که باید مورد توجه قرارگیرد

صنعت پوشاک اشتغالزاترین صنعت است که باید مورد توجه قرارگیرد

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 9 فروردین 1403
  • کدخبر: 48904
  • سایز متن:

علیرضا صادقی قهرودی رئیس اتحادیه صنف ماشین های دوخت و بافت : صنعت پوشاک اشتغالزاتربن و گسترده ترین صنعت است و نمیتواند بدون ابزارهای فناورانه و نوین متحول شود.

در سال‌های اخیر با توجه به سختی و با تحمل مشکلات زیاد توانسته ایم ماشین آلات و قطعات مورد نیاز واحدهای تولید پوشاک را تامین کنیم. بزرگ‌ترین مشکل ما ، بروکرواسی اداری ، قوانین سختگیرانه و بدون کارشناسی برای واردات ماشین آلات ، تجهیزات و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی است.
در حالی که بیشترین تقاضای ماشین آلات جهت بازسازی ‌و نوسازی خطوط تولید پوشاک در ماههای فروردین و اردیبهشت می باشد متاسفانه ثبت سفارش و تخصیص ارز برای ماشین آلات و تجهیزات فوق از ۱۵ اسفند امکانپذیر نبوده و قطعا ادامه این روند آسیب جدی به صنعت پوشاک وارد خواهد کرد.

صنعت پوشاک اشتغالزاترین صنعت است که باید مورد توجه قرارگیرد

واحدهای تامین با توجه به همکاری بلند مدت با شرکت های تولید کننده ‌حدودا ۳ تا ۶ ماه زودتر افدام به سفارش می کنند و کارخانه ها پس از تولید بلافاصله اقدام به حمل می کنند. تنها نارضایتی اکثر واحدهای تولید پوشاک از واحدهای تامین عدم تحویل به موقع ماشین آلات است این در حالی است که بعضی مواقع ۲ تا ۳ ماه جنس در گمرک منتظر تایید ثبت سفارش و یا تخصیص ارز است و واحد تامین هزینه گزاف حق توقف کانتینر را هم باید بپردازد. واحد های تامین ما نمی توانند هر روز و هر هفته و هر ماه دنبال مجوز باشند دولت تکلیف واردات ۴۰۰۰ هزار مدل ماشین آلات و‌ تجهیزات دوخت و میلیون ها قطعات مورد نیاز را تعیین کند.

میزان ارزبری ماشین آلات و‌ تجهیرات دوخت سالیانه حدود ۶۰ میلیون دلار است و‌ نسبت به بسیاری از صنایع دیگر تاجیز ولی متفاوت و تاثیر گذار است.
قطعا از دید ما واردات ماشین آلات و‌تجهیزات نوین دوخت می تواند عاملی برای جهش تولید در صنعت پوشاک باشد و سایر صنایع مرتبط باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *