۷ قدم موثر در توسعه کسب و کارهای دیجیتالی

صاحبان کسب و کارهای دیجیتالی،  برای توسعه کسب و کار خویش، استراتژی های مختلفی تدوین می کنند که در برخی مواقع، تدوین و اجرای آن ها با اشتباهاتی همراه است که در روند توسعه کسب و کارشان مسائل و نیز مشکلاتی را ایجاد می کند. در این‌جا ما رایج‌ترین آن ها را بررسی می کنیم […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 9 تیر 1398
  • کدخبر: 11785
  • سایز متن:

صاحبان کسب و کارهای دیجیتالی،  برای توسعه کسب و کار خویش، استراتژی های مختلفی تدوین می کنند که

در برخی مواقع، تدوین و اجرای آن ها با اشتباهاتی همراه است که در روند توسعه کسب و کارشان مسائل و نیز

مشکلاتی را ایجاد می کند.

در این‌جا ما رایج‌ترین آن ها را بررسی می کنیم و رویکردهای صحیح برای جلوگیری از آن ها را ارائه خواهیم

داد:

 

بدون برنامه ریزی دقیق، آغاز به فعالیت می کنند:

فعالیت های مربوط به بازاریابی دیجیتالی معمولا در زمانی که فعالیت های یک سازمان شروع شده است، به سازمان

خویش را آغاز  اقدامات  اضافه می شود و به این دلیل است که اعضا و تیم این نوع بازاریابی تعجیل فراوان دارند که

نمایند.

باید با یک از این رو، بازاریابی دیجیتالی برای اینکه فعالیت های خویش را به گونه ای دقیق و یکپارچه، آغاز نماید

. برنامه ریزی هدفمند، فعالیت خویش را شروع نماید

 

 

عدم مشارکت و همکاری مابین دپارتمان های سازمانی:

آن چه که فعالیت ها و اقدامات بخش های سازمان ها را به سمت و سویی موفقیت آمیز سوق می دهد، انجام مشارکت

است. هر سازمان و یا هر مجموعه ی کسب و کاری که با اولویت قراردادن مدیریت دانش، بتواند همکاری و هماهنگی

مابین دپارتمان های سازمانی ایجاد نماید قطعا با موفقیت بیشتری مسیر کسب و کار خویش را طی می نماید.

 

 

سرعت غیر مجاز در نتیجه گیری های سازمانی:

تمرکز دقیق بر روی نتایج حاصله از فعالیت های یک سازمان و یا شرکت در پیشبرد اهداف آن سازمان و یا آن شرکت

موثر خواهد بود. سازمان هایی که نتایج حاصله از فعالیت هایشان، با امیال و تمایلاتشان هم خوانی و هماهنگی نداشته

باشد سریع تغییر موضع داده و به فعالیت های جدیدی، اقدام می نمایند، که قطع بر یقین این گونه سازمان ها به اهداف

اصلی خویش دست نخواهند یافت.

 

تدوین تولید محتواهای بدون هدف:

تولید محتوا برای بازاریابی دیجیتالی، باید با ظرافت و دقت خاصی صورت بگیرد، یعنی محتواهایی تولید شود که

به عملکرد بهتر و موثرتر سازمان، منجر شود و با اهداف سازمان، هماهنگ باشد و بر اساس استراتژی سازمان و

تلاش در جهت بهبود استراتژی سازمان، انجام شود و در راستای خط مشی و سیاست های سازمان، تنظیم شده باشد.

 

انبوهی از داده های نامتناسب را جمع آوری می کنند:

در بسیاری از سازمان ها، انبوهی از اطلاعات و داده ها بر روی میز مدیران و دیگر صاحب نظران، قرار دارد،

داده هایی که شاید تناسب و هماهنگی با فعالیت های سازمان ندارد. موفقیت در سازمانی،  تضمین شده است که داده ها

را با لحاظ قراردادن اهداف خویش از فیلتر گذرانده باشد و از اطلاعاتی، استفاده نماید که بهره وری سازمانی را افزایش

دهد.

 

عدم توجه به رفتارها و نیازهای مصرف کنندگان:

التزام به رعایت خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان، در افزایش سود حاصله در کسب و کارها، نقشی مهم و اثر

بخش ایفاء می نماید و از به هدررفتن سرمایه و منابع سازمان ها، جلوگیری به عمل می آورد.

 

پراکندگی موضوعات:

یکی از راه های موفقیت در کسب و کارهای دیجیتالی، جلوگیری از پراکندگی موضوعات و تمرکز بر مطالبی است

که، اثر بخشی لازم را در پیشبرد استراتژی های تدوین یافته سازمان داشته باشند.

بهره وری از مطالبی کاملا منسجم و دارای موضوعیت هماهنگ، در پیشبرد برنامه ها واهداف کسب و کارهای

دیجیتالی، اثربخش خواهند بود.

 

انتخاب هر راه و روشی، نمی تواند موفقیت در کسب و کارها را به همراه داشته باشد. انتخاب راه های مناسب در

سازمان ها، باید بر اساس بودجه و منابع سازمان انجام گیرد.

لحاظ قرار دادن نکات ذکر شده، عملکرد کسب و کارهای دیجیتالی را بهبود می بخشد.

 

یادداشت از: کاپیتان مرتضی کمالی اصل- خلبان و صاحب کسب و کار

/ پایگاه خبری کار و کار آفرینی

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *