نگاه‌های غیرکارشناسی و کوتاه‌مدت باعث شده در حال حاضر صنعت خودروسازی این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی مواجه باشد

دکتر فرهاد تقوامنش اقتصاد دان و تحلیگیر مسایل صنعت و معدن  در کشوردر گفتگو با پایگاه خبری کار و کار آفرینی در ارتباط با صنایع خودروسازی گفت:  صنعت خودروسازی به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و صنعت خودروسازی به عنوان دومین شاخص مهم اقتصاد ملی پس از […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 10 تیر 1400
  • کدخبر: 26640
  • سایز متن:

دکتر فرهاد تقوامنش اقتصاد دان و تحلیگیر مسایل صنعت و معدن  در کشوردر گفتگو با پایگاه خبری کار و کار آفرینی در ارتباط با صنایع خودروسازی گفت:  صنعت خودروسازی به ویژه پس از انقلاب اسلامی همواره در زمره صنایع مادر و استراتژیک بوده و صنعت خودروسازی به عنوان دومین شاخص مهم اقتصاد ملی پس از صنعت نفت و گاز همواره مورد توجه و حمایت سیاست‌گذاران قرار گرفته است. لیکن نگاه‌های غیرکارشناسی و کوتاه‌مدت باعث شده در حال حاضر این صنعت استراتژیک با مشکلات جدی مواجه باشد و خودروهای تولیدی از جهات مختلفی مانند کیفیت، تنوع، ایمنی و قیمت از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و نتوانسته است رضایت مشتریان داخلی خود را تامین نماید

 ایشان اضافه نمود :مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بازدید از شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۸۹ بخش اصلی توصیه‌های عالمانه را به تاکید بر افزایش کیفیت اختصاص دادند که متاسفانه این رهنمود در عمل، اجرایی نگردید

پایین بودن کیفیت خودروها و قطعات، ایمنی پایین و آلایندگی بالا از عمده مسائل و مشکلات خودروسازان بوده است و شکایات واصله گویای این واقعیت است که محصولات تولیدی دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و مشکلاتی را برای مشتریان بوجود آورده‌اند

دکتر فرهاد تقوامنش در ادامه افزود ازمهمترین علل افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و ایجاد فاصله قیمتی کارخانه با حاشیه بازار برخی سیاست‌گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش نرخ تعرفه و توقف ثبت سفارش‌های خودروهای وارداتی، که منجر به ورود نقدینگی به بخش خودروهای داخلی و افزایش کاذب تقاضای خرید خودرو و قیمت آن در بازار شده است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *