اشتغال‌زایی ۱۴۰‌هزار نفری در صنعت دارو

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از اشتغال‌زایی ۱۴۰‌هزار نفری در صنعت دارو از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم خبر داد. وی با بیان اینکه ۹۷‌درصد دارو‌‌‌های مورد مصرف کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: امسال ۶۲واحد و از ابتدای دولت ۱۱۳شرکت تولیدکننده دارو به این صنعت پیوسته‌اند. معاون صنایع عمومی وزارت […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 28 فروردین 1403
  • کدخبر: 49370
  • سایز متن:

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از اشتغال‌زایی ۱۴۰‌هزار نفری در صنعت دارو از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم خبر داد.

وی با بیان اینکه ۹۷‌درصد دارو‌‌‌های مورد مصرف کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: امسال ۶۲واحد و از ابتدای دولت ۱۱۳شرکت تولیدکننده دارو به این صنعت پیوسته‌اند. معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: این امر با همت صاحبان صنایع و حمایت وزارتخانه‌‌‌های صمت، بهداشت، نفت، علوم و شرکت ملی پتروشیمی محقق شد.
برادران با بیان اینکه بستر تعامل خارجی در حوزه صادرات وجود دارد، گفت: ایران آمادگی سرمایه‌گذاری در همه صنایع مختلف و در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی را دارد و می‌تواند نقش ویژه‌تری در صادرات ایفا کند. وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات دارو کمتر از ۱۰۰میلیون دلار است، اما هدف‌گذاری شده است تا این رقم به ۲۰۰میلیون دلار برسد و از آن دفاع می‌‌‌کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد‌‌‌: با همکاری وزارتخانه‌‌‌های صمت و بهداشت به دنبال آن هستیم که در پارک‌‌‌های تخصصی، تولید فعلی کشور را افزایش دهیم.

برادران افزود: صنعت ماشین‌آلات دارویی رشد دارد، اما در برخی صنایع پیشرفته، نیازمند بازسازی و به‌روزرسانی آن هستیم. البته بستری با همکاری وزارت بهداشت فراهم کرده‌ایم و وزارت صمت توجه ویژه‌‌‌ای به واردات ماشین‌آلات دارویی دارد.معاون وزیر صمت گفت: در کنار اقداماتی که صورت گرفته، در تلاش هستیم با افتتاح واحد‌‌‌های جدید، بتوانیم سهم بالایی در بازار‌‌‌های جهانی داشته باشیم.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *