محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در راستای لزوم توسعه و حمایت از فناوریهای نوین آینده محور و راهبردی در کشور ؛ از ایجاد رسته تخصصی پدیدآوردگان و فروشندگان کالا و خدمات اینترنت اشیا در این اتحادیه خبر داد

محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص لزوم ورود اتحادیه به حوزه اینترنت اشیا اعلام کرد:   همانگونه که تمام افراد از رابطه نامگذاری IT و IOT در می‌یابند، هنگامی که از IOT صحبت می‌کنیم، لایه‌های مختلفی از سخت­افزارهای رایانه‌ای، تجهیزات شبکه، نرم افزار‌های واسط و رابط کاربری را مد نظر قرار […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 16 دی 1400
  • کدخبر: 32119
  • سایز متن:

محمدرضا فرجی تهرانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در خصوص لزوم ورود اتحادیه به حوزه اینترنت اشیا اعلام کرد:

 

همانگونه که تمام افراد از رابطه نامگذاری IT و IOT در می‌یابند، هنگامی که از IOT صحبت می‌کنیم، لایه‌های مختلفی از سخت­افزارهای رایانه‌ای، تجهیزات شبکه، نرم افزار‌های واسط و رابط کاربری را مد نظر قرار داده­ایم. پر واضح است که برای این مبحث متولی­ای غیر از اتحادیه صنف فناوران رایانه نمی‌توان متصور شد. بنابراین رسته تخصصی پدیدآورندگان و فروشندگان کالا و خدمات اینترنت اشیا، به زودی جزء رسته های رسمی این اتحادیه در خواهد آمد.

 

اینترنت اشیا زیرساختی است که اشیا، افراد، سیستم‌ها و منابع اطلاعاتی را به یکدیگر مرتبط می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا دنیای واقعی را با دنیای مجازی در هم آمیزیم. به روایت دیگر اینترنت اشیا با پردازش دقیق اطلاعات، موجب افزایش کیفیت و تسهیل زندگی انسان‌ها می­شود.

 

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه بحث اینترنت اشیا نقش پررنگی را در زندگی آینده بشر ایفا خواهد کرد، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری برای تسریع در ایجاد و گسترش این حوزه در کشور عزیزمان، و همچنین برنامه‌ریزی برای کنترل و نظارت بر آن از دغدغه‌های مهم اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌باشد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اینترنت اشیا موضوع راهبردی و مهمی در توسعه فناوری و هوشمندسازی کشور است، حوزه‌هایی که با پیشرفت این فناوری تغییرات مثبت دگرگون کننده‌ای را تجربه خواهند کرد، برشمرد.

 

اینترنت اشیا در حوزه حمل و نقل و ترافیک موجب پیشگیری از حوادث خواهد شد؛ در بخش کسب و کار، سیستم مدیریت زنجیره تامین را تجدید خواهد کرد؛ در حوزه بهداشت و درمان نگهداری و مراقبت هوشمند از بیماران، سالمندان و کودکان را حاصل می‌کند؛ کشاورزی هوشمند، مدیریت صنعتی و تولید در صنایع و کارخانجات، انبارداری متکی بر فناوری، هوشمندسازی زندگی شهری و … همگی با توسعه این حوزه ممکن خواهند شد.

 

فرجی اظهار داشت: با توجه به اینکه IOT در متن زندگی افراد قرار می‌گیرد، یکی از مهمترین نکاتی که باید در ایجاد و گسترش آن در نظر گرفته شود بحث امنیت و حریم خصوصی افراد است که اتحادیه می‌تواند در تعیین مقررات این بخش نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی افزود: امروزه در تمام دنیا بیزینس‌های بزرگ از استارتاپ هایی که در حوزه IOT فعال هستند، حمایت می‌کنند. اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز در حال حاضر در حال تدوین برنامه‌های مدون حمایتی از این استارتاپ‌هاست و معتقد است تقویت رابطه دانشگاه­ها و مراکز فناوری با اصناف موجب تسریع این روند خواهند شد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *