عبداله اقبالی، رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران:تعامل دیگر سازمان ها و مراکز با اتحادیه های صنفی باید جنبه حمایتی داشته باشد/ محاسبات ضرایب مالیاتی باید بر مبنای عملکرد هر صنف انجام شود

رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران اتحادیه ها را تشکل غیرانتفاعی خواند و بیان داشت: مهمترین ویژگی و اساس اتحادیه ها بر مبنای تعامل بین اعضا و ارکان مختلف حکومت است تا جایی که موجب روان سازی امور و مسائل کاری مربوط به صنف شود و جنبه حمایتی داشته باشد نه نظارتی.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 4 تیر 1401
  • کدخبر: 37563
  • سایز متن:

به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران

عبداله اقبالی، رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران گفت: این درست است که اتحادیه ها با سازمان های مرتبط تعامل داشته باشند؛ اما بدون هر گونه هماهنگی با اتحادیه ها، هیچ سازمانی اجازه دخالت در امور داخلی و تصمیم گیری برای اتحادیه ها را ندارد. به طور مثال اینکه افراد در صنوف مختلف چند دوره می توانند در انتخابات اتحادیه ها شرکت و عضو هیات مدیره باشند باید کاملاً در اختیار اتحادیه ها و اتاق های اصناف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با دخالت و تعیین قوانین و خط مشی، تنها به شعور و جایگاه اصناف بی احترامی می کنند؛ شعوری که خود می داند چه کسی را هیات مدیره اتحادیه خویش برای دفاع از حقوق خود انتخاب کند نیز باید دیگر سازمان ها تصمیم بگیرند در حالیکه این تصمیم باید تنها در اختیار بخش خصوصی که همان صنوف هستند واگذار شود.

اقبالی در خصوص نظارت بر عملکرد اتحادیه ها تصریح کرد: از آنجایی این نظارت در وحله اول بر عهده اتاق و سپس سازمان صمت است باید به گونه ای عمل شود که در جهت پیشبرد اهداف صنف و ارتقای آنها و جنبه حمایتی و راهنمایی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه این نظارت نه تنها جنبه حمایت ندارد؛ بلکه روزانه بخشنامه هایی ارسال می شود که جنبه دستوری و در بیشتر مواقع دخالت در امور اتحادیه ها از آنها استنباط می شود مانند قانون ۱۸۶ مالیات های مستقیم که اتحادیه ها را برای صدور و تمدید پروانه کسب درگیر مطالبات مودیان مالیاتی نموده است. کار سازمان به اتحادیه ها محول شده است. چرا اصناف باید دغدغه سازمان را بر دوش بکشد؟ سازمان خود نیروی انسانی دارد و برای مطالباتش از نیرو و وظایف خود کمک بگیرد.

رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران با اشاره به محاسبات ناعادلانه ضرایب مالیاتی گفت: محاسبات ضرایب مالیاتی باید بر مبنای عملکرد هر صنفی انجام شود. معامله در صنف فلزات رنگین هم به جهت وزن و هم ارزش ریالی یا ارزی و دلاری قابل مقایسه با کالاهای خرد نیست. نمی توان سنتی محاسبه کرد. اگر اصولی مورد دقت قرار نگیرد خود باعث فرار مالیاتی و پنهان کاری خواهد شد؛ اما اگر محاسبات منصفانه باشد شفاف سازی ها صورت می گیرد. چرا سازمان از روسای اتحادیه ها برای محاسبات مالیات و ضرایب مشورت نمی گیرد؟

اقبالی با ابراز تاسف از تصمیم حذف نماینده اصناف در شعبات تعزیرات بیان کرد: این موضوع از جمله مواردی است که متاسفانه بدون اطلاع اتاق اصناف و اتحادیه ها انجام شده است. نمایندگی اصناف به عنوان مهره اثر گذار در هیات های تعزیرات کاملاً محرز بوده است؛ اما به ناگاه بدون نظر خواهی، نماینده اصناف را در این هیات ها حذف کردند تا کسی برای دفاع از اتحادیه ها حضور نداشته باشد. این عین کشتن تظلم خواهی است.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *