در راستای تسهیل ؛ حمایت ؛ آموزش ؛ استانداردسازی ؛ توسعه برند در بین کسب و کارهای در کشور دومین جلسه کمیسیون ملی برند در وزارت صمت برگزار شد / عزم جدی کمیسیون ملی برند بر ایجاد سازوکارهای تخصصی و کارشناسی شده جهت ارزیابی ؛ ارزش گذاری و توسعه پایدار برندها در کشور

عزم جدی کمیسیون ملی برند بر ایجاد سازوکارهای تخصصی و کارشناسی شده جهت ارزیابی ؛ ارزش گذاری و توسعه پایدار برندها در کشور … شورای عمومی کمیسیون ملی برند با هدف ایجاد نگاه علمی و فناوری به برند و تدوین ساختار توسعه برند ملی با رویکرد جذب بازار بین المللی در معاونت تجارت و خدمات […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 17 شهریور 1401
  • کدخبر: 39056
  • سایز متن:

عزم جدی کمیسیون ملی برند بر ایجاد سازوکارهای تخصصی و کارشناسی شده جهت ارزیابی ؛ ارزش گذاری و توسعه پایدار برندها در کشور

شورای عمومی کمیسیون ملی برند با هدف ایجاد نگاه علمی و فناوری به برند و تدوین ساختار توسعه برند ملی با رویکرد جذب بازار بین المللی در معاونت تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن تجارت برگزار شد.

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار در گفتگو با پایگاه خبری کار و کارآفرینی گفت:

برند و یا همان نشان تجاری، یک فرایند کاملا علمی برای معرفی هویت و ساختار یک مجموعه اقتصادی و یا فرهنگی است و اگر بخواهیم در بازار امروزی، نقش قابل محسوسی داشته باشیم، چاره ای جز کار حرفه ای و مبتنی بر دانش روز در این مسیر نداریم.

صنعت ما نیاز به یک بازشناسی در حوزه بازاریابی و برندینگ بین المللی دارد تا بتوانیم با سرعت بالاتری، نقش خود را در دنیای امروزی ایفا نماییم و برند و شیوه های مدرن تبلیغات و استفاده از ساختارهای علمی و فناورانه می تواند یکی از زمینه های این باز آفرینی باشد.

اسدی افزود:

مباحث عصب شناسی در برندینگ، فناوری دیجیتال در تبلیغات و روانشناسی در توسعه کسب وکار لزوم ورود هر چه جدی تر کمیسیون را مطرح می سازد.

لذا کمیسیون ملی برند با هدف ایجاد نظام ارزشیابی برند، ایجاد و توسعه مراکز ارزشگذاری برند، ایجاد سازوکار بازار خرید و فروش برند مبتنی بر فناوری، ایجاد بستر توسعه و فرهنگسازی برند و برندینگ، فراهم نمودن سازوکار ایجاد برند ملی در سطح جهان با الگوهای مدرن، توسعه مراکز رشد و شکل دهی برندهای سازمانی، ایجاد نظام توسعه همبستگی بین برندها برای فتح بازار بین المللی، توسعه مبانی فرانچایز (نشان سپاری)، مرچندایز (بازارپردازی) و تشکیل شبکه ای توانمند از انجمن ها، اصناف و شرکتهای خصوصی مرتبط با برندینگ، بازاریابی و تبلیغات کمیته تدوین آیین نامه ها و سیاستگذاری به حرکت خود ادامه می دهد.

دبیر این کمیسیون گفت:

شش کمیته تخصصی وظیفه انجام اهداف این کمیسیون را بر عهده دارد و این کمیته ها عبارتند از:

کمیته توسعه فناوری و نظام نوآوری برندینگ و تبلیغات، کمیته آموزش و فرهنگسازی، کمیته همکاریهای داخلی و بین المللی، کمیته ارزشیابی، ارزیابی و بررسی فرایندهای برندینگ و تبلیغات و کمیته توسعه خدمات و کسب و کارهای حوزه برندینگ و تبلیغات که وظیفه دارند تا مبانی و اهداف این کمیسیون را پیش ببرند.

 

امیر حسین اسدی ادامه داد:

تمام تلاشمان را باید انجام دهیم تا مبانی علمی کسب وکار در کشور توسعه پیدا کند و نگاه حاکم بر کسب وکار از یک نگاه سنتی به یک نگاه فناور محور تغییر پیدا کند و در این میان تلاش های خوبی شده است و ما هم تلاش می کنیم تا این نگاه حاکم شده و زمینه ساز رشد هر چه بیشتر صنعت گردد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *