آزادگان، کارآفرینان عرصه استقامت و از خودگذشتگی هستند

بیست و ششم مرداد ماه، یادآور بازگشت آزادگانی است که پس از سال ها تحمل سختی و شکنجه، با عزت و پایداری، دلیری و دلاوری، امیدوار و مقاوم به میهن رجعت کردند، درست با همان روحیه ای که برای ادای دین شان به جبهه ها عازم شدند. امروز، فضای دل ها از بوی اسپند و […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398
  • کدخبر: 12852
  • سایز متن:

بیست و ششم مرداد ماه، یادآور بازگشت آزادگانی است که پس از سال ها تحمل سختی و شکنجه، با عزت و پایداری، دلیری و دلاوری، امیدوار و مقاوم به میهن رجعت کردند، درست با همان روحیه ای که برای ادای دین شان به جبهه ها عازم شدند.
امروز، فضای دل ها از بوی اسپند و دود، بوی دل انگیز خاطرات و بوی خوش مهربانی عطرآگین است.
امروز، مادران چشم انتظار و پدران سالخورده که بسان یوسف نبی از فراق یوسف شان خمیده شده اند، لحظه ی شوق انگیز دیدار را به انتظار نشسته اند.
امروز، هلهله، گریه، التهاب، سرور، شوق و شور و شادی همه یک جا جمع شده اند و چه منظره ی زیبایی را در چشم بیننده خلق کرده اند.
امروز، حتی اقاقیا هم به استقبال آمده اند، چرا که پرندگان مهاجر به آشیانه شان باز می گردند و طلوع عشقی دوباره به میهن را به همراه دارند.
امروز، آغاز بهار آزادی و پایان خزان اسارت است.
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی هستند، که رسالت شان را با تاب تحمل روزهای سخت و طاقت فرسای اسارت، به جای آوردند و این بار بر دوش ماست که صبوری شان را ارج نهیم و پای غفلت بر آن نگذاریم.
آزادگان، که از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته اند، سزاوار نام اسماعیل و ابراهیم زمانه هستند.
بازگشت غرور آفرین اسوه های صبر و استقامت، گرامی باد.
یاد و نامشان، همواره ماندگار.

یادداشت از: کاپیتان مرتضی کمالی اصل
/ پایگاه خبری کار و کارآفرینی

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *