در گفتگوِی دکتر صادق خانی علی اکبری با شبکه تلویزیونی ایران کالا: بررسی توانمندیها و مشکلات تولید انسولین در کشور

▫️ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایران کالا بررسی شد ” بررسی توانمندی ها و مشکلات تولید انسولین در کشور” مهمان برنامه: دکتر صادق خانی علی اکبری مشاور عالی انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور این گفتگو که با موضوع بررسی توانمندی ها و مشکلات تولید انسولین در کشور صورت گرفت آقای دکتر صادق خانی […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 15 آبان 1399
  • کدخبر: 20157
  • سایز متن:

▫️ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایران کالا بررسی شد
” بررسی توانمندی ها و مشکلات تولید انسولین در کشور”

مهمان برنامه:
دکتر صادق خانی علی اکبری
مشاور عالی انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور

این گفتگو که با موضوع بررسی توانمندی ها و مشکلات تولید انسولین در کشور صورت گرفت آقای دکتر صادق خانی علی اکبری عنوان کردند:
ما در کشور حدود سه و نیم میلیون بیمار دیابتی شناسنامه‌دار داریم که ۴۰ درصد این بیماران مصرف کننده یومیه انسولین هستند و متاسفانه بنا به سیاستهای غلط دولت در حوزه تامین یا خدمات حمایتی این طیف از بیماران هر سال با نوعی بحران از قبیل سهمیه بندی یا کمبود انسولین مواجه می‌شوند.

مشاور عالی انجمن دیابت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خویش عنوان کرد:
صنعت داروسازی کشور در سالهای پس از انقلاب موفق گردیده ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را تولید کند.
ایران فارغ از اینکه جزو هفت کشور برتر تولید کننده داروی جهان است بلکه به عنوان یک قدرت نوظهور در صنعت داروسازی در دنیا شناخته شده است.
ما سالیانه حدود چهار و نیم میلیارد دلار برای واردات ۳ درصد نیاز دارویی کشور ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهیم در صورتی که اگر به تولیدکنندگان، استارتاپ ها و دانشمندان داروسازی کشور اعتماد کنیم و همین میزان ارز را در اختیار آنها قرار دهیم می توانیم کاملاً در تولید دارو خودکفا شویم.

آقای خانی علی اکبری ادامه داد:
ما در این نظام هرجایی با فرامین مقام معظم رهبری فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم و اگر عملاً به نسخه اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم و نگاهمان به بیرون نباشد بنا به گواهی بخش خصوصی می‌توانیم ۱۰۰ درصد نیاز دارویی کشور را تولید کنیم.
وی سپس با انتقاد از نحوه تخصیص ارز دولتی برای واردات دارو عنوان کرد: نتیجه سیاست غلط دولت قاچاق معکوس شده است و امیدواریم بین اصرار دولت برای نحوه اختصاص ارز و رویکرد واردات با جریان قاچاق و فساد رابطه ای وجود نداشته باشد.

دکتر صادق خانی علی اکبری در بخش پایانی این گفتگو عنوان کرد:

ما چهل سال است که از مردم می‌خواهیم که به ما اعتماد کنند اکنون یک بار ما بیایم و به مردم اعتماد کنیم این دقیقا نگاه خاصی است که در کشور در حال شکل گرفتن است و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد و همان قدرت و توان مدیریتی که توانست صنعت دفاعی کشور را در منطقه به یک قدرت قابل قبولی تبدیل کند، اداره امور کشور را نیز در دست بگیرد تا در صنعت نیز قدرتمند شویم.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *