نشست تخصصی دکتر غلامرضا حسن پور با اعضای کارگروه ملی صنایع چوب و مبلمان کشور و جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع چوب و مبلمان شهرستان پردیس

نشست تخصصی دکتر غلامرضا حسن پور با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع چوب و مبلمان شهرستان پردیس در این نشست دو ساعته که که در محل سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد ، محمدرضا اقتداری از کارآفرینان صنعت چوب و مبلمان و ریاست اتحادیه درودگران و مبلسازان پردیس به برخی از مشکلات منطقه اشاره […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 26 مرداد 1402
  • کدخبر: 44599
  • سایز متن:

نشست تخصصی دکتر غلامرضا حسن پور با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع چوب و مبلمان شهرستان پردیس

در این نشست دو ساعته که که در محل سازمان بسیج اصناف کشور برگزار شد ، محمدرضا اقتداری از کارآفرینان صنعت چوب و مبلمان و ریاست اتحادیه درودگران و مبلسازان پردیس به برخی از مشکلات منطقه اشاره و حمایت بسیج اصناف را در راستای رفع برخی از موانع خواستار شد، وی محدودیت اختیارات اتحادیه ها در قانون نظام صنفی را یکی از بزرگترین موانع برای پیشبرد اهداف دانست.

رضا نجفی مدیرعامل مجموعه نامیرا در این نشست بزرگترین آسیب در این زمان را پاسخگو نبودن مسئولین و وزرا دانسته و از بسیج اصناف درخواست کرد که ترتیبی اتخاذ نمایند تا مسئولین را از پشت میز خود به کف میدان راهبری کنند تا پاسخگوی معضلات و مشکلات باشند .

حمید شیخ زین الدین از تجار چوب و ام دی اف با بیان اینکه بازار مبلمان داخلی اشباع نشده بلکه افزایش بی رویه قیمت تمام شده باعث گردیده قدرت خرید مردم کاهش یابد . از بسیج خواست تا در رابطه با مشکلات داخلی منطقه از قبیل افزایش بی‌رویه اجاره بهای واحد های تولیدی منطقه راهی بیاندیشد.

ایشان در ادامه در رابطه با آتش سوزی های چندسال اخیر ، که باعث از بین رفتن صفر تا صد کل مجموعه های میگردد ، تنها مشکل را نبود امکانات و همچنین نبود نیروی متخصص در بین مامورین آتش نشانی منطقه دانست و خواستار رسیدگی جدی در این رابطه شد .

مهدی دهقان از دیگر تولید کنندگان منطقه مشکل قطعی برق را تشریح کرد و گفت : قطع برق طی ۸ روز در ماه باعث می‌شود که ۲۵ درصد از تولید متوقف گردد و هزینه های سربار برای مابقی روزهای ماه ایجاد شده و باعث افزایش مستقیم قیمت تمام شده میگردد . ایشان نیز یکی از راه‌های برون رفت از این بحران را نصب پنل های خورشیدی در واحد های صنعتی دانست . ایشان از بسیج اصناف درخواست کرد که بابت تجهیز و تسهیل تهیه این پنل ها راهکاری ارائه و به واحدها کمک کند.

شهاب الدین راهبریان از توزیع کنندگان منطقه کمرد ، به دو مورد اشاره کرد و بیان نمود ، ایجاد شرکت های واحد صادراتی و نیز برگزاری همایش‌های کوتاه مدت آموزش صادراتی از یک سو و برگزاری نمایشگاه‌های یک ماهه و مشابه آن در منطقه پردیس می‌تواند به ایجاد رقابت و فروش در منطقه کمک شایانی کند .

کاظم ایمانی مدیرعامل مجموعه آرتان که به تازگی با مقوله آتش سوزی درگیر شده و همچنان دست و پنجه نرم می‌کند نیز ضمن اعتراض به عملکرد آتش نشانی موضوع بیمه کارگری را هم به بحث کشید . ایشان اذعان داشت که در قانون حق بیمه کارگر مبلساز ۳۰ درصدی ولی حق بیمه کارگر صندلی ساز ۱۰ درصدی ست چرا ؟
این قانون باعث شده واحدها به سمت جذب نیروهای اتباع گرایش پیدا کنند و از سازمان بسیج اصناف خواستار بررسی این معضل شد.

در انتها رامین علیزاده از کارآفرینان صنعت چوب و دبیر کارگروه ملی صنایع چوب و مبلمان کشور ضمن تشکر از دکتر حسن پور که نگاه ویژه و دقیقی نسبت به اصناف و همچنین هنر صنعت کارآفرین چوب و مبلمان دارند از وی درخواست کرد تا در رابطه با ایجاد میز خدمت در منطقه پردیس، جهت پاسخگوئی مسئولین دستورات مقتضی را صادر کنند و همچنین به مشکلاتی را که فعالان از کف میدان تلاش و تولید و کارآفرینی در این نشست بیان نمودند به طور راهبردی پیگیری و نتیجه مطلوب مورد نظر این کارآفرینان رهنمون سازد تا با رفع موانع و مشکلات هرچه سریعتر بتوانیم شاهد رونق تولید و توسعه اشتغال در این بخش باشیم.

 

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *