میدان مرکزی میوه و تره‌بار ۲۴ ساعته باز است/ افزایش ناگهانی قیمت‌ها را کنترل کردیم

🔸رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران گفت: برای جلوگیری از تجمعات در میدان مرکزی و همچنین تأمین سبد تغذیه خانوار، این میدان در سه شیفت کار می‌کند. 🔸مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: صنف بارفروشان شاید از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات ناشی از تعطیلی های کرونایی نشده باشد اما مشکلاتی نظیر […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 8 مرداد 1400
  • کدخبر: 27416
  • سایز متن:

🔸رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران گفت: برای جلوگیری از تجمعات در میدان مرکزی و همچنین تأمین سبد تغذیه خانوار، این میدان در سه شیفت کار می‌کند.

🔸مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: صنف بارفروشان شاید از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات ناشی از تعطیلی های کرونایی نشده باشد اما مشکلاتی نظیر فوت و ازکارافتادگی کارکنان گریبانگیر صنف ما بود، تعداد قابل توجهی از همکاران ما دچار کرونا شدند و بیش از ۲۰ نفر به دلیل کرونا جان خودشان را از دست داند. در میدان مرکزی تره بار تهران بیش از ۳۰۰ نفر کرونا گرفتند و همین موضوع باعث شد کسبه با کمبود نیروی کار مواجه شوند.

🔸دارایی نژاد گفت: بارفروشان حلقه واسط بین کشاورز و مصرف کننده هستند، روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن ورودی میوه در میدان میوه و تره بار مرکزی است، این حجم به میادین میوه تره بار اقماری سطح تهران و میوهفروشهای سطح شهر و سراسر کشور ارسال میشود، با توجه به اینکه تردد در میدان زیاد است و رانندگان از سراسر کشور به میدان مراجعه دارند لذا زنجیره شیوع بیماری به راحتی قطع نمیشود، اتحادیه با هماهنگی شهرداری و سایر نهادها هفته ای دومرتبه تمام میدان را سم زدایی و ضدعفونی کرد و تمامی کسبه ملزم به استفاده ماسک شدند.

🔸رئیس اتحادیه بارفروشان میوه وتره بار تهران تصریح کرد: بارفروشان تنها صنفی بود که در پاندمی کرونا تا امروز حتی یک روز هم تعطیلی نداشت، حتی به دلیل اینکه از تجمعات در میدان مرکزی جلوگیری کنیم و همچنین سبد تغذیه خانوار دچار مشکل نشود در سه شیفت فعالیت را ادامه دادیم، به این شکل که ۲۴ ساعت مداوم میدان میوه تره بار مرکزی فعال بود و همچنان هم فعآل است، اگر این کار صورت نمیگرفت حتماً در عرضه میوه در تهران و شهرستان ها دچار مشکل میشدیم.

🔸دارایی نژاد گفت: یکی از اقداماتی که اتحادیه بارفروشان انجام داد این بود که با کشاورزان در سطح کشور وارد مذاکره شد و با آموزش های ابتدایی، سبدهای متحدالشکلی را برای میوه ها باکیفیت های مختلف در اختیار کشاورزان قرارداد تا تفکیک از مبدأ انجام شود این اقدام کمک میکرد تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود. در واقع دیگر در میدان مرکزی این تفکیک صورت نمیگیرد و لمس میوه ها به حداقل میرسد.

🔸رئیس اتحادیه بارفروشان میوه وتره بار تهران تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که با آن مواجه شدیم اظهارنظرهایی بود که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر میشد و این موجی از استقبال را در میان مردم ایجاد میکرد، مثلاً بارها بحث مصرف سیر، زنجبیل، لیموترش و هویج در جامعه مطرح شد که هر بار طرح این موضوع باعث بالا رفتن قیمتشان در بازار میشد، به عنوان مثال سیر تا هر کیلو ۶۰ هزار تومان و زنجبیل تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش میرسید.

🔸این مقام مسئول در ادامه افزود: اولین اقدامی صنف انجام داد ساماندهی و مذاکره برای کاهش قیمت ها در بازار بود مثلاً برای زنجبیل که یک کالای وارداتی است، با کشورهای هندوستان، چین، تایوان مکاتباتی صورت گرفت و با استفاده از ظرفیت واردکنندگان توانستیم قیمت محصول را کنترل کنیم و تا ۴۰ هزار تومان کاهش دادیم، در خصوص لیموترش هم به همین شکل، چند نفر لیموها را انبار کرده بودند که با هماهنگی های بین دستگاهی درب انبارها باز شد و قیمت لیموترش هم از در سال گذشته حوالی ۶۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسید.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *