مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران:ایجاد تعادل در بازار مرغ با طرح هوشمندسازی شبکه توزیع/ باید از سیستم سنتی و منسوخ گذشته نجات پیدا کنیم

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: با استمرار طرح هوشمندسازی توزیع اقلام اساسی، بازار مرغ به تعادل می رسد

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 1 آبان 1401
  • کدخبر: 39546
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

یوسفخانی در خصوص راهاندازی سامانه تامین و توزیع کالای اساسی بیان کرد: در پی تلاش های بی وقفه وزارت جهاد احساس نیاز شد که سامانه ای ایجاد شود تا از سیستم سنتی و منسوخ گذشته که واسطه های غیرضرور متعدد دارد، نجات پیدا کنیم.

وی بیان داشت: اولین چیزی که مدنظر اتحادیه است اینکه بتوانیم در این فضای آرام قیمت های مصوب کالا به دست مصرف کننده برسد دغدغه همه ماست چرا که طی یک تا ۲ ماه اخیر شاهد افزایش غیرقانونی مرغ بودیم که در نهایت با تلاش های وزارت جهاد سامانه ای ایجاد شد که قیمت ها تحت کنترل درآید.

یوسف خانی در تفاوت این سامانه با میدان بهمن گفت: اگر مرغی در آینده راهی میدان بهمن شود از طریق سامانه صورت میگیرد. در این سامانه اطلاعات تولید، خریدار و مصرف کننده وجود دارد و دیگر همانند بازار که واسطه ها روزانه قیمت ها را افزایش یا کاهش دهند، شاهد نیستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۴ هزار تومان و مرغ گرم ۶۰ هزار تومان است.

وی قیمت کنونی هر کیلو ران مرغ را ۶۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۲۰ هزار تومان و فیله ۱۳۰ هزار تومان را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: با هوشمندسازی توزیع مرغ در تهران و حذف واسطه ها و دلالان، بازار به تعادل می رسد.

با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی و افزایش تولید مرغ، عرضه بالاتر از نرخ مصوب تخلف است که رئیس اتحادیه پرنده و ماهی پیش بینی کرده است با استمرار طرح هوشمندسازی توزیع کالا، بازار به تعادل برسد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *