معرفی کتاب: خشت اول ( اصول تدوین برنامه ریزی راهبردی شخصی با کمک علم آینده پژوهی )

معرفی کتاب: خشت اول ( اصول تدوین برنامه ریزی راهبردی شخصی با کمک علم آینده پژوهی ) مولف: عبدالطیف باش قره   چرا خشت اول؟ ما، برای ساختن آینده مان با اما و اگرهای انواع آینده های ممکن و محتمل کاری نداریم، چرا که این آینده ها مخصوص کسانی است که برای ساختن آینده شان […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 17 تیر 1398
  • کدخبر: 12081
  • سایز متن:

معرفی کتاب: خشت اول

( اصول تدوین برنامه ریزی راهبردی شخصی با کمک علم آینده پژوهی )

مولف: عبدالطیف باش قره

 

چرا خشت اول؟

ما، برای ساختن آینده مان با اما و اگرهای انواع آینده های ممکن و محتمل کاری نداریم، چرا که این آینده ها مخصوص کسانی است که برای ساختن آینده شان نیازی به برنامه ریزی و عمل ندارند. ما می خواهیم که طراح زندگی و آینده ی خودمان باشیم. ساختن و شکل دادن آینده از زمان حال شروع می شود و این یک فرآیند مستمر و همیشگی است، هر زمان که ساخت آن را در زمان حال شروع می کنیم در زمان آینده نتیجه اش را دریافت خواهیم کرد. اما سوال این جاست که چه کار یا کارهایی را باید انجام بدهیم تا آینده مان ساخته شود؟ و البته درست و اصولی ساخته شود؟ چون که:

خشت اول گرنهد معمار کج                                      تا ثریا می رود دیوار کج

 

ترسیم چشم انداز بلند مدت ده ساله با استفاده از سناریوها باعث شناسایی نیروها و الگوهای دنیای اطرافتان خواهد شد. دیدن نیروهای عامل تغییر می تواند به شما کمک کند تا تغییرات خوب و تغییرات مشکل ساز را پیش بینی کنید. اگر به رویدادها قبل از وقوع رسیدگی کنید، قبل از این که تبدیل به مشکل شوند، می توانید مقداری کنترل، زمانی برای تفکر و آمادگی برای هر موقعیتی داشته باشید.

در این کتاب شما با اصول برنامه ریزی استراتژیک فردی، با استفاده از بخشی از ابزارهای علم آینده پژوهی آشنا خواهید شد و با کمترین اشتباه و بیش ترین انعطاف برای رسیدن به چشم انداز آینده تان پیش خواهید رفت.

 

انتهای پیام/

پایگاه خبری کار و کارآفرینی

 

برچسب ها: فرآیند، سناریو، چشم انداز، استراتژیک فردی، آینده پژوهی، تفکر

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *