مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران:عراق واردات ۷ محصول ایران را متوقف کرد/ کاهش ۳۰ درصدی خرید میوه باوجود فراوانی/ افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی هزینه‌های کشاورزی

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: بیش از ۳۰ درصد افت خرید میوه در هفته‌های گذشته را تجربه کردیم. از سوی دیگر عراق نیز اعلام کرده است که دیگر خواهان گوجه فرنگی، خیار، بادنجان، خربزه، طالبی، گرمک و هندوانه ایران نیست.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 4 مرداد 1401
  • کدخبر: 38293
  • سایز متن:

به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران

مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه شنبه ۱ مرداد حدود ۱۷ هزار تن بار وارد میدان اصلی میوه و ترهبار شد، گفت: ۲ هزار تن از بار میوه و ترهبار در میدان اصلی ماند این در حالیست که شاهد افت ۲۰ درصدی قیمت انواع میوه و ترهبار بودیم.

وی با اشاره به افت قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت سیبزمینی و پیاز، خاطر نشان کرد: سیبزمینی کیلویی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان و پیاز کیلویی ۵ تا ۷ هزار تومان بفروش رسید.

این فعال صنفی تولید زیاد، گرمای هوا و کاهش قدرت خرید مردم را بهعنوان دلایل مازاد میوه و ترهبار در بازار معرفی کرد و افزود: بیش از ۳۰ درصد افت خرید میوه در هفتههای گذشته را تجربه کردیم از سوی دیگر عراق نیز اعلام کرده است که دیگر خواهان گوجه فرنگی، خیار، بادنجان، خربزه، طالبی، گرمک، هندوانه ایران نیست.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان تهران؛ الگوی کشت در ایران جدی گرفته نشده است و تا زمانیکه برنامهای برای میزان تولید و خرید تضمینی نداشته باشیم همواره با این مشکلات درگیر هستیم؛ متولی تدوین الگوی کشت وزارت کشاورزی است که متاسفانه در این زمینه تلاشی انجام نمیدهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارخانهدارهای رب از خرید گوجه فرنگی امتناع میکنند؟ گفت: قیمت گوجه ریزش کرده است و به کیلویی ۵ هزار ۱۰۰ تومان رسیده است و چندین کارخانه امروز از میدان گوجه در حجم قابل توجه خریداری کردند زمانی که قیمت گوجه به کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان رسید خرید گوجه محدود شده بود.

دارایی نژاد با اشاره به افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی هزینههای کشاورزی، خاطر نشان کرد: هزینه کرایه حمل و نقل، کارگری، بستهبندی، کاغذ کرافت بالا رفته است و پیشبینی میشود با کاهش فروش در ماه محرم و صفر بسیاری از کشاورزان متضرر شوند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *