مرتضی جعفری، رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران:اعضای اتحادیه؛ گیاهان دارویی می فروشند نه داروهای گیاهی/ عطاری های با پروانه کسب حق فروش داروی ترک اعتیاد، چاقی و لاغری را ندارند

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران اظهار داشت: اعضای این اتحادیه گیاهان دارویی می فروشند نه داروهای گیاهی. فروش انواع گیاهان دارویی، دمنوش ها و عرقیجات و … از جمله محصولات فروشی این صنف است.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 20 مهر 1401
  • کدخبر: 39504
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

مرتضی جعفری، رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران با بیان مطلب فوق گفت: قاطعانه می گویم؛ اگر افرادی داروهای گیاهی می فروشند بدون پروانه کسب و مجوز هستند. اگر هم گزارشی به اتحادیه مبنی بر فروش این داروها برسد به یقین اتحادیه بازرس می فرستد و در صورت داشتن پروانه کسب اخطار می گیرد و اگر پروانه نداشته باشد و عطارنما باشند اخطار برای تقاضای پروانه را خواهند گرفت. به هر صورت اتحادیه برخورد می کند؛ اما گزارشات تاکنون نشان داده افراد بدون پروانه کسب تخلف داشته اند

جعفری در ادامه تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان داروهای گیاهی که زیر نظر وزارت بهداشت و دارای مجوز طب سنتی هستند با اخذ مجوز از بهداشت و دارو، داروها را با نام و نشان خود ترکیب و تولید می کنند و با تاسیس عطاری هایی در نزدیکی محل کارشان به فروش این داروها می پردازند.

وی در خصوص فروش برخی از داروهای غیرمجاز در عطاری ها ادامه داد: هیچیک از عطاری های پروانه دار حق فروش هیچ دارویی در خصوص ترک اعتیاد و یا چاقی و لاغری را ندارند. قطعاً در صورت شکایت از هر یک از عطاری ها با ارائه مدارک معتبر و مستدات، برخورد مناسبی را از سوی اتحادیه خواهند دید. این عملیات در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می شود و اداره اماکن محترم تهران در این خصوص همکاری خوبی با اتحادیه داشته است.

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران در خصوص کالاهای دخانی نیز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا کنون هیچ گونه کالای دخانی از سوی مرزهای قانونی وارد نمی شود و تماماً تولید داخل کشور است؛ اما متاسفانه برخی از تولیداتی که قاچاق وارد می شود در کشور عراق با متریال درجه دو اما با برندهای مشهور تولید و از مرزهای غیرقانونی وارد می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در برخی از مکان های نامعلوم در کشور توسط عوامل خودشان کالای دخانی غیرقانونی را تولید و می فروشند، بارها این موضوع را به مقامات دولتی اطلاع داده ایم. امید است که رسیدگی کنند.

جعفری در خصوص مالیات ارزش افزوده گفت: از دولت و مجلس محترم تقاضا داریم مالیات بر ارزش افزوده مانند دیگر کشورهای اجرا کننده این نوع مالیات، تنها از یک منبع اخذ شود؛ اگر از تولیدکننده این نوع مالیات اخذ می شود در مراحل دیگر توزیع مانند عمده فروشان و خرده فروشان نباید اخذ گردد.

رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران در پایان تصریح کرد: متاسفانه اخذ مالیات ارزش افزوده در تمامی مراحل نقض قانون است و باید فقط یک بار این مالیات دریافت گردد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *