محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران:قیمت پارچه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است/ لزوم کاهش تعرفه واردات پارچه برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و ورود پوشاک قاچاق

قیمت پارچه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است/ لزوم کاهش تعرفه واردات پارچه برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و ورود پوشاک قاچاق

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 24 شهریور 1401
  • کدخبر: 39122
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران با یادآوری و تاکید بر شعار سال اظهار کرد: رهبر انقلاب امسال را به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری فرمودند؛ اما روند افزایش قیمت ها در ابتدای اردیبهشت، نتایج را کاملا وارونه رقم زد.

وی تصریح کرد: گرانی و افزایش قیمت ها مساوی با بیکاری و عدم تولید است. چگونه سیاستگذاران بر منویات رهبری بی توجه هستند؟

ولدخانی در ادامه افزود: بر همین اساس به عنوان مسئول اتحادیه دو بار نامه به دکتر محمد مخبر معاون ریاست جمهوری ارسال کردم به این مضمون که به دنبال کاهش حقوق گمرکی و سود بازرگانی مواد اولیه واحدهای تولیدکننده منسوجات و پوشاک و عدم تحقق این امر که باعث افزایش هزینه های واردات پارچه و ایجاد تورم و بالا رفتن پارچه و در نهایت رکود بازار و افزایش قاچاق پارچه و پوشاک گردیده خواهشمندم نسبت به کاهش هر چه سریع تر این تعرفه اقدامات لازم را مبذول فرمایید تا این اقدام جدی منجر به رونق تولید و کارآفرینی و بازار اشتغال و نیز قطع زنجیره قاچاق پارچه و پوشاک گردد و نیاز واقعی پوشاک و منسوجات که همانا مواد اولیه پارچه است در دسترس مصرف کننده با قیمت واقعی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: همچنین با توجه به اینکه صنف بنکداران و طاقه فروشان پارچه، تامین کننده مواد اولیه پوشاک و منسوجات کشور می باشد و با فروش سنتی به صورت چک های مدت دار و غیر نقدی، تنها با سرمایه شخصی اشتغال می نمایند؛ لذا با توجه به میزان افزایش حقوق گمرکی با ارز نیمایی نیاز به بازنگری به تعرفه گمرکی مذکور جهت ورود بخش قابل توجهی از مواد اولیه تولیدات داخلی کاملاً ضروری می باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران گفت: با توجه به اینکه بیش از پنجاه درصد از پارچه های موجود از طریق واردات تامین می گردد لازم است برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و ورود پوشاک قاچاق به کشور که دقیقاً مخالف فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین می باشد و برای رفاه حال مصرف کنندگان در این زنجیره تولید اتحادیه تقاضا دارد هر چه سریع تر نسبت به کاهش تعرفه فوق با همکاری سایر ارگان ها و نهادهای ذیربط اقدام لازم انجام گیرد.

ولدخانی با تاکید بر ضرروت حفظ اقتصاد سنتی گفت: از آنجا که تامین مواد اولیه هشت صنف بزرگ بزازان- پوشاک- کالای خواب- پوشاک ورزشی- مبل– تزیینات ساختمان – لوازم پارچه ای صنوف پزشکی کشور و خودوسازی بر عهده صنف بنکداران پارچه است باید به دقت هر چه تمام تر بر حفظ این صنوف پافشاری کرد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران تاکید کرد: صنف بنکداران پارچه که مسئول تامین مواد اولیه صنوف مذکور است با چالش های زیادی دست به گریبان می باشد. تاجران این صنف با سرمایه شخصی وارد بازار کار می شوند و بدون کمک دولت برای کارخانه ها مواد اولیه فراهم می کنند؛ اما سیاستگذاران راه را برای آنها سخت و طاقت فرسا کرده اند. باید به دنبال آسان شدن کار برای افرادی باشیم که تلاش می کنند مواد اولیه را به دست تولیدکننده برسانند و باعث اشتغال و رونق بازار می گردند. در به جای اینکه قدردانی از تولیدکننده، متاسفانه دستانش را بسته اند.

وی اضافه کرد: زمانی که پارچه های وارداتی گران می شود، قاچاق خود به خود افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی نیز با مشاهده این روند کالای خود را گران کرده و این رویه روز به روز عرصه را برای کار و تولید تنگ تر می کند. از دولتمردان و مسئولان عاجزانه می خواهم در تصمیم گیری برای پارچه، از متخصصین امر کمک بگیرند. اتحادیه بنکداران پارچه مشتاقانه از دعوت ایشان استقبال می کند و سال ها تجربه خود را در اختیارشان می گذارد تا از این دام بیرون بیاییم .

ولدخانی با تاکید بر واردات هوشمند گفت: نباید اجازه دهیم بلایی که بر سر صنعت خودروسازی کشور آمده است بر سر پارچه بیاید. نباید به دلیل تولید داخلی، واردات را از بین ببریم. تنها با ایجاد و حفظ رقابت است که می توان صنعت را ارتقا داد. برای حمایت از تولید داخل اگر چه تولید پارچه صد در صد نیاز کشور را تامین نمی کند؛ می بایست ۲۰ درصد امکان واردات باز باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران در پایان تصریح کرد: ارتقای سطح کیفیت تولید در مد، رنگ و به کار بردن متریال، تنها با واردات درست و هوشمند امکان پذیر است وگرنه تولید داخلی به میدان دار بی رقیت تبدیل شده و هر روز از کیفیت کم می کند و مردم مجبور به خرید همانی می شوند که در کشور فقط تولید می شود، همان بلایی که بر سر خودرو کشور آمد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *