محمد نیرومند، رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران:اجرای سیستم اطفای حریق در ساختمان های بلند مرتبه و برج های قدیمی یک ضرورت است/ رونق کسب و کارها با افزایش ثبات قیمت ها

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران در اهمیت اجرای سیستم اطفای حریق در ساختمان های بلند مرتبه و برج های قدیمی گفت: تلنگری که ساختمان پلاسکو به لزوم ایجاد سیستم های اطفای حریق در ساختمان های بلندمرتبه زد بر همگان مبرهن و روشن است؛ لذا تاکید دارم تمامی سیستم های حریقی که در ساختمان های نوساز اجرا می شود را اعضای این اتحادیه انجام می دهند.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 17 فروردین 1401
  • کدخبر: 35065
  • سایز متن:

محمد نیرومند، رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران بیان داشت: هشت ماه است که ایجاد رسته اطفای حریق را به اتاق اصناف تهران اعلام کرده ایم؛ همچنین جلسات زیادی را با سازمان های نظام مهندسی- آتش نشانی داشته ایم تا لزوم راه اندازی و اجرای این سیستم را برای ساختمان های کهنه و قدیمی را برای مسئولان سازمان های مذکور متذکر شویم.

وی با اظهار امیدواری از اجباری شدن اجرای سیستم اطفای حریق برای تمامی ساختمان های قدیمی گفت: امیدواریم با تحقق این امر هرگز شاهد اتفاقات ناگواری مانند ساختمان پلاسکو نباشیم. اگر این ساختمان مجهز به این سیستم بود هرگز با خسارت جانی مواجه نمی شد.

نیروند در نحوه عملکرد سیستم اطفای حریق توضیح داد: این سیستم ها با نصب در تمامی راهروها و پارکینگ ها به محض ایجاد و بروز آتش با سنسورهایی که دارند به اهالی ساختمان اعلام می دارند. از آنجا که سیستم های اطفای حریق به انشعاب اصلی ساختمان وصل می باشد آتش نشان با باز کردن سر منشاء انشعاب که در ابتدای ورودیه ساختمان تعبیه شده، براحتی در تمامی ساختمان لوله های اطفای حریق مملو از آب شده و در مدت زمان بسیار کمی آتش را در هر طبقه از ساختمان مهار می کند. بنابراین برای اخذ این رسته برای صنف در تلاش هستیم .

نیرومند در خصوص گرانی های حوزه مواد اولیه مورد استفاده در تاسیسات گفت: روز به روز مواد اولیه گران می شود و قیمت نهایی کالای مصرفی را افزایش می دهد. این امر برای خریداران انواع لوله و دیگر لوازم مورد نیاز در این صنف محرز و قابل لمس است.

رئیس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران در پایان تصریح کرد: هر چه ثبات قیمت ها بالاتر باشد؛ کسب و کار رونق بیشتری پیدا می کند و بالعکس.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *