محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران:تولید دوچرخه در داخل تا یکسال آینده/ مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست؛ بلکه قیمت تمام شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت تهران گفت: دوچرخه در آینده نزدیک در کشور تولید خواهد شد.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 8 مرداد 1401
  • کدخبر: 38333
  • سایز متن:

محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تجاری که واردکننده دوچرخه بودند امروز به سمت تولید دوچرخه در داخل رو آوردهاند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: در حال حاضر دو چرخه در تبریز تولید میشود ولی تکنولوژی این محصول باید به روز شود.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که به همت تولیدکنندگان دوچرخه در داخل تولید و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه شود.
منصوری افزود: تولید دوچرخه خیلی پیچیده نیست؛ منتها باید از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت شود.
وی عنوان کرد: وقتی تولیدکنندگان داخلی نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و در عین حال تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد بدون شک رغبتی به ادامه فعالیت از خود در کشور نشان نخواهند داد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست بلکه قیمت تمام شده است.
وی افزود: واردکنندگان دوچرخه به تاسیس انجمن رو آورده اند و دنبال این هستند که محصول مزبور را در داخل تولید کنند.
منصوری بیان داشت: این اتحادیه یک هزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی وابسته دارد که از این تعداد ۴۰۰ عضو واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دوچرخه گران شده به همین دلیل بازار فروش دوچرخه چندان رونقی ندارد و بیشتر مردم به سمت تعمیر دوچرخه رو آوردهاند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: تجاری که دوچرخه وارد میکنند این توانمندی را دارند که بتوانند دوچرخه را در داخل تولید کنند و از نظر فنی نیز هیچ گونه مشکلی ندارند چون از اطلاعات کافی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ترین بخش تولید دوچرخه تنه و دو شاخ است، افزودتولیدکنندگان می گویند قادر به تولید تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند.
منصوری اظهارداشت: در حال حاضر قطعات یدکی دوچرخه در مملکت تولید می شود اگر تنه و دو شاخ هم در داخل تولید شود که خیلی کار پیچیده و مشکلی نیست امید میرود در مدت یکسال آینده دوچرخه درکشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه ها روز به روز کم وزنتر می شوند، گفتدوچرخه های امروز به کشور وارد میشوند که وزن آنها ۶۰۰ گرم و خیلی راحت قابل حمل است.
منصوری افزود: جنس این نوع دوچرخه ها از آلومینیوم بوده و از کشور تایلند وارد می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تکنولوژی ساخت دوچرخه نیز در دنیا روز به روز در حال ارتقا و به روز شدن است.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *