محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های فانتزی تهران: مشکلات اقتصادی با توجه دولت به بخش خصوصی برطرف میشود/ کار اصناف را به خودشان واگذار کنید و نتیجه اش را ببینید

رئیس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیم حجیم) تهران گفت: با روندی که در پیش داریم مشکلات بیشتر خواهد شد. تجربه ثابت کرده تا دولت به بخش خصوصی اهمیت ندهد مشکلات اقتصادی نه تنها بر جای خود باقی می ماند؛ بلکه ریشه آن محکم تر می شود.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 20 تیر 1401
  • کدخبر: 37932
  • سایز متن:

به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران

محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نانهای فانتزی (حجیم و نیم حجیم) تهران بیان داشت: هیچ حرکت خاصی به سمت اصلاح امور انجام نمی شود. رکود کشور را فرا گرفته است. تصور می رفت که دولت اگر تغییر کند امور اصلاح می شود؛ اما تجربه ثابت کرده تا دولت به بخش خصوصی اهمیت ندهد مشکلات اقتصادی نه تنها بر جای خود باقی می ماند؛ بلکه ریشه آن محکم تر می شود.

کرمی بیان داشت: یکی از معضلات کنونی ما بی توجهی دولتمردان به اصناف است در حالی که می دانند اگر قدرت به اصناف برگردد قطعا از آن جهت پیشبرد اهداف مثبت برای کشور استفاده خواهند کرد و می توانند مشکلات زیادی را از سر راه دولت بردارند.

وی تصریح کرد: اتحادیه ها و اصناف بازوان اجرای دولت هستند، باید به اصناف اعتماد کنند. ارتباط اصناف با مردم قابل توجه است، دولت از این ارتباط تنکاتنگ استفاده کند. به کار گرفتن اصناف در تصمیم گیری ها نه تنها مسئولان و دولت ها را از نزدیک با مشکلات ریشه ای آشنا می کند بلکه می توانند جهت حل این بحران کمک بگیرند. در این صورت هم مردم هم دولت و هم اصناف راضی خواهند بود.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیم حجیم) تهران در مقایسه اختیار اتحادیه های صنفی با دیگر کشورها بیان داشت: اتحادیه های صنفی بر اساس قانون نظام صنفی در کشور تاسیس شدند. در این قانون قدرت و اختیاراتی نیز برای این تشکل ها پیش بینی شده است. از آنجا که عضو اتحادیه جهانی نان هستیم از نزدیک در دیگر کشورها امکانات و اهمیتی که به اتحادیه ها داده می شود را می بینیم؛ بنابراین در مقایسه با دیگر کشورها اتحادیه ها در ایران از اختیار چندانی برخوردار نیستند.

وی در خصوص نظارت بر اصناف گفت: بارها مشاهده شده که اگر ارگان ها و سازمان ها بر اصناف نظارت کنند وضعیت نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است. کار دولت نظارت بر عملکرد مجموعه هاست نه اینکه خودش در وسط بازی شریک باشد. کار اصناف را به خودشان واگذار کنید و نتیجه اش را ببینید.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *