محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران:بیش از ۱۰۰ میلیون سیمکارت در کشور فعال است/ لزوم حمایت از سرمایه گذاران برای تولید موبایل در داخل

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر است در حالیکه بالای ۱۰۰ میلیون سیم کارت در کشور فعال است.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 20 مهر 1401
  • کدخبر: 39513
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران افزود: در حال حاضر تلفن همراه در داخل تولید می شود؛ اما اندروید کامل نیست بلکه بیشتر به صورت گوشی های موبایل دکمه ای است.

وی همچنین اظهارداشت: بسیاری از شرکت ها در ایران تمام قد سرمایه خود را برای تولید تلفن همراه در داخل گذاشته اند تا بتوانند گوشه ای از این بازار وسیع را پوشش دهند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: تکنولوژی تلفن همراه بسیار پیشرفته و پیچیده است و به راحتی در اختیار کشور ایران قرار نمی دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه شرکت های صاحب این تکنولوژی بسیار قدرتمند هستند، افزود: این طور نیست که تکنولوژی تلفن همراه را به راحتی در اختیار شرکت های دیگر کشورها قرار دهند.
رمضان با اشاره به اینکه تلفن همراه شاید ۲۰ شغل را از بین برده و حجم وسیعی از فعالیت ها و مشاغل را در برگرفته است، اظهارداشت: برای مثال در کشور ۸۰ میلیون نفری ایران در حال حاضر بالای ۱۰۰ میلیون سیمکارت فعال بوده که این خود نشان دهنده اهمیت و کارکرد بسیار بالای تلفن همراه در کشور است.
وی ادامه داد: ایران یک کشور جوان و دارای شرکت های دانش بنیان بسیار قوی است و می تواند در این حوزه حرف زیادی برای گفتن داشته باشد منتها می طلبد دولت به معنای واقعی از تجار و بازرگان ایرانی حمایت کند تا بتوانند در حوزه تولید گوشی تلفن همراه در کشور سرمایه گذاری کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران افزود: تجار و بازرگانان قدری در کشور حضوردارند و راضی به تولید گوشی تلفن همراه در داخل هستند.
وی یادآورشد: اگر دولت تجار و بازرگانان را به سمت سرمایه گذاری جهت تولید تلفن همراه در کشور سوق دهد بی تردید هزاران شغل و بازار جدید در مملکت ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *