محمدتقی نجم آبادی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع ‎کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران : نیازمند نظارت اصولی و جدی بر واردات مواد اولیه کشاورزی هستیم/ هدر رفت منابع کشور با واردات مواد اولیه بی کیفیت

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران در خصوص لزوم نظارت بر واردات مواد اولیه کشاورزی تاکید کرد: آنچه امروز سخت به آن نیاز داریم نظارت درست و اصولی بر واردات انواع مواد اولیه کشاورزی است.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 25 اسفند 1400
  • کدخبر: 34512
  • سایز متن:

محمد تقی نجم آبادی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران با بیان مطلب فوق گفت: در اثر وادرات مواد اولیه نامرغوب و درجه چهارم در مرحله اول زمین که امانت الهی در دستمان است، دوم عمر کشاورز که دین و حق الناس است، سوم منابع طبیعی نظیر آب، چهارم سرمایه های کشور مثل زمان، ثروت عمومی و حامل های انرژی از بین خواهد رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: دلمان برای کشورمان بسوزد که چه منابع انسانی و طبیعی و یا مادی از بین می رود. چرا مسئولانی که در مصدر نظارت هستند چوب حراج به منابع می زنند؟ چرا باید تجار از شرایط خوب برای واردات برخوردار باشند اما کالای درجه ۴ بی کیفیت و به درد نخور وارد کنند؟چرا نظارت نیست؟

نجم آبادی اضافه کرد: محصولاتی که با واردات ضعیف و بی کیفیت تولید می شود به مصرف کودکان و نوجوانانی می رسد که عمری باید به کشورشان خدمت کنند. این موادی که در زمین و محصولات ته نشین می شود همه به زیان جان این انسانهاست. انصاف و وجدان کجاست؟ واردکنندگان مواد اولیه بی کیفیت منابع کشور را به خاطر پول بیشتر هدر می دهند ،

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران بارها این موضوع را در جاهای مختلف گفته ایم ، به داد کشاورز و منابع طبیعی ومردم کشورمان برسیم، ما لایق استفاده از بهترین بذرها ، کودها و سم ها برای کشاورزی و زمینمان هستیم ،هر آنچه محصول صادراتی بی کیفیت هم مجدد برمی گردد و منهدم نمی شود بلکه باز به بازار وارد میگردد، باید محصول خوب به بدن برسد که بتواند جسمی سالم داشته باشد ، بیچاره کشاورز و مصرف کننده ، بیایید انصاف داشته باشیم .

نجم آبادی در مورد آماده سازی زمین برای کشت ادامه داد: در سال دوبار زمان فعالیت زمین و عملکرد کشاورز است فصل اول از ۱۵ اسفند آغاز و تا پایان خرداد ادامه می یابد و نوبت دوم در پاییز است ، تقریبا از اوایل اسفند کشاورز زمین را با شخم زدن و زیر و روز کردن و جای دادن کود لازم برای زمین کار را شروع می کند و پس از احیا به کاشت و یا پاشیدن بذر اقدام و مبادرت به کاشت می کند ، این مدت از ۱۲ تا ۴۰ روز ادامه دارد تا حصول آماده عرضه به بازار شود.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *