محمدتقی نجم آبادی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران:ضرورت استفاده از کارشناسان و متخصصین در امور کشت و زرع/ پافشاری بر مدیریت ناکارآمد ضربات جبران ناپذیری بر کشور وارد می کند

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران در ضرورت استفاده از کارشناسان و متخصصین در امور کشت و زرع تاکید کرد: سال های سال است که فریاد می زنیم، کشت و کشاورزی در کشور باید مراحل اصلاح را طی کند. باید با برنامه ریزی کشاورزی کرد، اما مدیران و مسئولان نه تنها از متخصصین بهره نمی برند؛ بلکه با ادامه روند سوءمدیریت در امر کشاورزی، منابع آبی و مالی کشور را از بین برده اند.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 22 مهر 1401
  • کدخبر: 39523
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

محمدتقی نجم آبادی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران بیان کرد: مدیران با ندانم کاری های خود و عدم استفاده از متخصصان امر، دریاچه های ارومیه و هامون را نابود کردند، آب های زیرزمینی را به پایان رساندند، زمین را خشک و برهوت کردند و هنوز بر مدیریت ناکارآمد خود پافشاری دارند.

نجم آبادی در ادامه تصریح کرد: کشاورزی بدون برنامه ریزی منجر به فنای زمین و منابع آبی می شود. تنها با شعار اینکه می خواهیم به خودکفایی برسیم مگر اتفاق درست و خوبی رخ می دهد؟ لزوم و ضرورت کشاورزی موفق در ابتدا حفظ منابع آبی و مالی و اصلاح کشت است. هر میوه و محصول کشاورزی که آب بر است باید حذف و محصولاتی که به حفظ منابع آبی کمک می کند جایگزین شود.

وی بیان کرد: کشت محصولات آب بر باید با استفاده از علوم و فنون نوین در کشورهای همسایه و استفاده از نیروی کار ارزان و زمین های پرآب مانند افغانستان و ترکمنستان انجام شود، سالهاست بر اصول غلط رایج در کشاورز کشور تاکید کرده ام و اصرار بر اصلاح آن داشته ام اما گوش شنوایی وجود نداشته است .

نجم آبادی ضمن تاکید بر ضرورت تسریع بر ایجاد زیرساخت های مهم در علم کشاورزی و حفظ محیط زیست گفت: بارها فریاد زده ام که از واردات سمومی که به زمین های کشاورزی خسارت می زنند جلوگیری شود؛ همچنین خواسته ام از بذرهای با کیفیت استفاده شود. ما باید ارزش خاک و منابع کشاورزی را بدانیم در غیر این صورت نه تنها محصول خوب و با کیفیتی را درو نخواهیم کرد؛ بلکه با وارد کردن خسارت به زمین های کشاورزی صدمات جبران ناپذیری به خاک وارد می سازیم.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان مواد اولیه کشاورزی و باغبانی و بهداشتی دامی تهران بیان با ابراز تاسف از تداوم رویه ناکارآمد مسئولان اظهار داشت: اما مسئولان بدون استفاده و بهره لازم از متخصصین به خاک و آب زمین های کشاورزی با بی درایتی و بی برنامگی خسارت زدند. ما باید از اصول درست و با توجه به ژنتیک خاک از بذر،سم و کود مناسب برای کشاورزی استفاده کنیم. اگر لازم است که در اصول کشت تغییرات ایجاد کنیم در اسرع وقت انجام شود. ما باید از امانت آیندگان پاسداری کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *