محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران : الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات در سامانه امید

محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران : الزام واحدهای صنفی به ثبت اطلاعات در سامانه امید

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 5 بهمن 1400
  • کدخبر: 32861
  • سایز متن:

محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف در پاسخ به این پرسش که صاحبان اصناف تا چه زمانی مهلت دارند تا مجوز فعالیت را از سامانه «امید» دریافت کنند؟ افزود: از ۱۵ آذر بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا و به روش های مختلف به واحدهای صنفی اطلاع رسانی شده است که باید در این طرح مشارکت داشته باشند.

او افزود: تفاوت این طرح با طرح های قبلی در این است که پیش از این در دو سال گذشته جامعه صنفی با تعطیلی مواجه می شد و این موضوع برای آن ها و مردم مشکلاتی را به وجود می آورد اما اکنون به این تجربه در ستاد ملی کرونا رسیدیم که اگر برای یک گروه و یا یک شهر محدودیتی از بُعد کرونایی و مشکلات گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است کل اصناف مشمول تعطیلی نشوند.

مجتبایی با بیان اینکه باید به گونه ای این فعالیت ها و مشارکت صنفی شکل بگیرد که تلفیقی از معیشت و سلامت را بتوان حفظ کرد، گفت: در این رابطه این طرح مدیریت هوشمند به گونه ای تعریف شده است که همه صنوف در این سامانه مشارکت و نام نویسی می کنند.

او از اصناف خواست همان گونه که در دریافت واکسن جزو گروه های برتر کشور بودند و بیش از ۸۵ درصد صنوف واکسن را دریافت کردند در این طرح هم همه نام نویسی و کد را دریافت و در محل مناسب دید نصب کنند.

دبیر کل اتاق اصناف با تاکید بر اینکه این طرح همه صنوف را شامل می شود و در سراسر کشور اجرایی می شود، گفت: صاحبان برخی صنوف علاوه بر این که باید سه دز واکسن خود را دریافت کرده باشند باید مشتریان و مراجعان به این واحدهای صنفی هم واکسن دریافت کرده باشند.

مجتبابی افزود: مراکز سرو غذا مانند رستوران، تالارهای پذیرایی، استادیوم و باشگاه های ورزشی، پاساژها، فروشگاه های زنجیره ای، همه مراکز اقامتی، تورهای گردشگری، بانک ها و موسسات مالی، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر تلفن همراه و سالن های سینما، تئاتر و موسیقی از جمله ۹ گروهی هستند که علاوه بر صاحبان کسب و کار و شاغلان در این بنگاه ها باید مراجعان به آن نیز حتماً واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و در موارد استثناء باید تست منفی خود را ارائه کنند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *