مجتبی جعفری، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران:بدون چشم انداز و برنامه ای متقن احتمال شکست زیاد است/ اصرار و تاکید بر دانش مداری و تشویق اعضاء به رعایت قانون

رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران با تشریح برنامه های پیش روی هیئت مدیره جدید اتحادیه بیان داشت: اگر بدون چشم انداز و برنامه باشیم احتمال شکست زیاد است؛ لذا در افق برنامه سال ۱۴۰۴ حضوری پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگویی به فرآیندهای هوشمند در مسیر ارائه خدمات با کیفیت بالا را در نظر داریم.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 14 شهریور 1401
  • کدخبر: 39027
  • سایز متن:

به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران

مجتبی جعفری، رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران بیان داشت: اتحادیه های صنفی بر اساس مجموعه قوانین و مقررات ذاتی خود دارای یک سری تکالیف هستند. ماهیت نمایندگان صنفی جهت رتق و فتق امور و مسائل مرتبط با سازمان ها و ارگان های ذیربط می باشد؛ اما متاسفانه با توجه به شرایط موجود بیشترین انرژی آنها برای صدور و تمدید پروانه کسب و شناسایی واحدهای بدون پروانه معطوف می شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام برنامه متقن و اهداف ترسیم شده در طول چهار سال آینده اتحادیه بیان کرد: انجام امور و مشکلات مربوط به اتحادیه قطعاً نیازمند تعامل با مردمی است که از جهت صنفی با آنها همگرا هستیم؛ بنابراین با تمام وجود می توانیم در نهایت دقت به موضوعات اشراف و جهت حل و فصل آن اقدام کنیم. برای همین است که هیئت مدیره اتحادیه صنفی مسئولیت اتحادیه را برگردن گرفته و لاغیر؛ لذا اگر بدون چشم انداز و برنامه باشیم احتمال شکست زیاد است؛ لذا در افق برنامه سال ۱۴۰۴ شرکتی پایدار- پویا– چابک و سرآمد در پاسخگویی به فرآیندهای هوشمند در مسیر ارائه خدمات با کیفیت بالا را در نظر داریم.

جعفری در خصوص برنامه ها و اهداف آینده اتحادیه متبوعش تصریح کرد: از اصول مهم این دوره از مسئولیت هیات مدیره اتحادیه تمرکز بر برنامه محوری می باشد. برنامه‎ای مدون بر محور تصمیم سازی و تصمیم گیری های سازمانی که در پی آن با بالاترین دقت بر امانت داری و پاکدستی اصرار داریم.

وی ادامه داد: بر این اساس رابطه امانت داری را در چند حوزه تقسیم کردیم ۱-سوابق اعضاء ۲ -رازداری به همراه پاکدستی در مدیریت که پایه گسترش اعتماد و سرمایه اجتماعی در رابطه دو سویه با جامعه و اعضای محترم است ۳-کرامت انسانی به عنوان پایه ای ترین دستاورد اتحادیه که در رفتار حرفه ای رئیس اتحادیه و کارکنان و کیفیت ارائه خدمات، تجلی می یابد ۴-قانون مداری و عدالت محوری ۵-تخصص گرایی، جذب بهترین نیروی انسانی- آموزشی و بالندگی آن در جهت ارتقای مدیریت ۶-تعهد سازمانی، ارزش و معنای ذاتی کار با توجه به ماهیت وجودی و کارکردی آن مبنای تعهد حرفه ای کارکنان است ۷-بسط و گسترش اخلاق ۸-آینده نگری که مبنایی برای تصمیمی سازی و تصمیم گیری و برنامه محوری این سازمان می باشد.

جعفری با اشاره به مدیریت استراتژیک (دیجیتال و ارتباطات) بیان داشت: استفاده بهینه از امکانات موجود و ارتقاء و پیشرفت در زمینه تکنولوژی همگام با پیشرفت جهانی کلید موفقیت در مدیریت استراتژیک است. با توجه به ابداع و ارائه کیفیت بالا در خدمات و پشتیبانی از اعضا با استفاده از تکنولوژی برتر دیجیتال این امکان را فراهم می آورد که همزمان به دیگر فعالیت های اتحادیه جهت رشد و ارتقای اعضا تمام وقت با سرعت گام بر داریم.

وی در خصوص اهداف کوتاه مدت اتحادیه نیز بیان داشت: اعتلای کرامت انسانی و بهبود سطح استاندارد کیفیت از طریق سازمانی دانش مدار، قانونمند و پایدار و پاسخگو که برای این اهداف باید برنامه مدونی را ترسیم کرد. این اهداف در نوشتار بر چند خط استوارند؛ اما در عمل نیازمند مطالعات عمیق، تیمی، همراه با پشتکاری بی توقف است.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران تصریح کرد: قانونمند نمودن یک سازمان بر پایه های استاندارد از ویژگی های خاصی برخوردار است که با چالش های زیاد مادیی و معنوی روبه روست. مدیریت در این حوزه از صبر، درایت و تفکری عمیق باید برخوردار باشد تا به سرانجام آن امیدوار باشیم. در این راه هیات مدیره اتحادیه مصمم است تا پایان برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ به استاندارهای مد نظر خود نائل گردد که از جمله شاخص های مهم آن می توان به قانونمداری، بهبود سطح کیفیت خدمات، رضایتمندی و پاسخگویی ارزشمند و هدفمند که نهایتاً کرامت انسانی را به دنبال خواهد داشت.

جعفری در پایان تصریح کرد: اصرار و تاکید بر دانش مداری و ترغیب و تشویق افراد فعال در حوزه صنف پارچه فروشان برای سوق یافتن آنها به رعایت قانون و در نهایت صدور جواز کسب برای مشمولین این صنف از مهمترین اهداف است.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *