فتح الله بیات ؛ رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی : با تولید دانش‌بنیان از هر وارداتی بی‌نیاز می‌شویم

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه های انسانی و شناسایی و حفظ نخبگان و کارافرینان، گفت: برای آنکه مجموعه های دانش بنیان بدرخشند و تولید رقابت پذیر داشته باشند باید آنها را از همه جهات تامین کرد و مورد حمایت قرار داد

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 5 فروردین 1401
  • کدخبر: 34808
  • سایز متن:

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت توجه به سرمایه های انسانی و شناسایی و حفظ نخبگان و کارافرینان، گفت: برای آنکه مجموعه های دانش بنیان بدرخشند و تولید رقابت پذیر داشته باشند باید آنها را از همه جهات تامین کرد و مورد حمایت قرار داد.

فتح الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در نامگذاری امسال که توسط مقام معظم رهبری انجام شده هم به بخش فناوری و هم تولید و اشتغال دانش‌بنیان تاکید شده است. ما معتقدیم که نیروی کار، سرمایه کشور، سرمایه کارگاه و کارخانه است و برای آنکه ارزش افزوده و بهره وری داشته باشد و خلاقیت و نوآوری ایجاد کند، باید از لحاظ شغلی و معیشتی تامین شود.
وی ادامه داد: بارها تاکید شده که سرمایه های انسانی باید مورد حمایت قرار گیرند لذا اگر می‌خواهیم نیروی کار کشور خلاقیت و نوآوری ایجاد کند و مجموعه های دانش بنیان بدرخشند و تولید رقابت پذیر داشته باشند و بهره وری بنگاه را بالا ببرند باید از همه جهات تامین شوند و مورد حمایت قرار گیرند.
بیات با بیان اینکه در بحث حمایت از تولید دانش بنیان در ابتدا باید زیرساخت ها را ایجاد کنیم و سپس به روبناها بپردازیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی محقق شود باید به سمت فناوری و دانش روز حرکت کنیم و خودمان در این زمینه پیشرو باشیم.
به گفته این فعال کارگری در حوزه اقدامات دانش بنیان باید بیشتر فعال بود تا بتوان با کشورهای دیگر رقابت کرد و برای فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان باید از تجربه نیروی انسانی خلاق و باتجربه استفاده کرد و علم و تجربه را در کنار هم قرار داد.
وی در پایان بر لزوم شناسایی و حفظ نخبگان و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: مهمترین اصل در تحقق شعار سال این است که نخبگان، کارآفرینان و جوانان خلاق کشور را شناسایی و حفظ کنیم و قدر آنها را بدانیم. اگر فرصت ظهور و بروز استعدادهای آنها را بدهیم و نیازهای آنها را برآورده کنیم، در داخل کشور خودمان تولید دانش بنیان خواهند داشت و کشور از هر واردات بی رویه ای بی‌نیاز خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *