علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران :کاهش تامین گوشت در ماه‌های آینده با ادامه روند ذبح دام‌های مولد

✅ علی اصغر ملکی: کاهش تامین گوشت در ماه‌های آینده با ادامه روند ذبح دام‌های مولد/ نهاده دامی باید به جای دلال و واسطه به دست دامدار برسد 🔸رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با تاکید براینکه نهاده دامی وارداتی باید به دست دامدار برسد نه دلال و واسطه و شرایط فعلی نشان می‌دهد که حلقه‌ای […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 14 شهریور 1400
  • کدخبر: 28557
  • سایز متن:

✅ علی اصغر ملکی: کاهش تامین گوشت در ماه‌های آینده با ادامه روند ذبح دام‌های مولد/ نهاده دامی باید به جای دلال و واسطه به دست دامدار برسد

🔸رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با تاکید براینکه نهاده دامی وارداتی باید به دست دامدار برسد نه دلال و واسطه و شرایط فعلی نشان می‌دهد که حلقه‌ای مفقوده در این زمینه وجود دارد، گفت: کشور اکنون به مدیران پای‌کار نیازمند است تا تصمیمات مناسب در زمان مناسب اخذ شود و در تنظیم بازار و بهبود مشکلات معیشتی مردم عملکرد مناسب تری به دست آید.

🔸علی اصغر ملکی افزود: یکی از مسائلی که باید در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد بخش کشاورزی است و در شرایطی که این بخش با خشکسالی مواجه است تاثیرات مستقیم آن در بازار دیده می شود.

🔸وی با بیان اینکه خشکسالی بسیاری از مراتع را از بین برده است، اظهار کرد: دامدار برای چرای دام صحرا و مرتعی در اختیار ندارد و طبیعی است که در این شرایط به تامین نهاده هایی مانند جو و ذرت وابسته است. در شش ماه ابتدایی هر سال به دلیل بارش های فصلی نیاز به نهاده وجود نداشت؛ اما امسال از ابتدای سال به دلیل نبود بارش دامداران قادر به سیر کردن دام نبوده اند.

🔸ملکی خاطرنشان کرد: اکنون علوفه از بازار سیاه تامین می شود و این بازار نیز قواعد خود را دارد. وقتی نهاده از بازار سیاه تامین می شود هزینه تمام شده نیز افزایش می یابد. هر دام روزانه به یک کیلو نهاده نیاز دارد که تا به استاندارد تولید برسد؛ اما وقتی دامدار نتواند خوراک مورد نیاز دام را تهیه کند اتفاقات ناخوشایند دیگری به وجود می آید که از جمله آنها ذبح دام های مولد است.

🔸وی ادامه داد: دامهای مولد باید در نیمه دوم سال زاد و ولد کنند؛ اما امسال به دلیل تاثیرات خشکسالی و مشکلات تامین نهاده بره های ماده کشتار شده اند و این روند همچنان ادامه دارد و این شرایط عواقبی به دنبال دارد که اگر به آن توجه نشود تامین گوشت مورد نیاز کشور دستخوش مشکلاتی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *