علی اکبر ملک زاده، رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش تهران:احیای شرکت های تعاونی عاملی برای تشویق افراد به دریافت پروانه کسب است/ پتانسیل هنرمندان سنگتراش در تبدیل شهر به موزه ای چشم نواز

رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش تهران احیای شرکت های تعاونی را از دلایل تشویق افراد به اخذ پروانه کسب برشمرد و گفت: کارکرد شرکت های تعاونی در کنار اتحادیه های صنفی در گذشته نشان از موفقیت و رضایت مندی دارد و احیای آنها می تواند عاملی برای تشویق افراد برای گرفتن پروانه کسب باشد

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 14 مهر 1401
  • کدخبر: 39441
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

علی اکبر ملک زاده، رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش تهران با بیان مطلب فوق افزود: از جمله عواملی که در عدم تمایل برخی برای گرفتن پروانه کسب تاثیرگذار است می توان به عدم فعالیت شرکت تعاونی ها اشاره کرد که می توانست شرایط بهتری را برای اعضا فراهم سازد.

وی در ضرورت احیای شرکت های تعاونی ها گفت: حضور مستمر و مشارکت شرکت های تعاونی با اتحادیه های صنفی هم راندمان عمکرد افراد را افزایش می داد و هم مشوقی بود برای افرادی که دارای پروانه کسب بودند. اعمال امتیازات در شرکت های تعاونی به افراد دارای پروانه کسب موجب ترغیب افراد بدون پروانه کسب می شود .

ملک زاده در دیگر دلایل عدم تمایل افراد برای دریافت پروانه کسب به عملکرد سازمان های مرتبط با اصناف اشاره کرده و افزود: اگر سازمان های مختلف همچون سازمان امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و شهرداری ها در دریافت ها و یا پرداخت های خدمات خود بین افراد با پروانه کسب و بدون پروانه کسب تفاوت قابل توجهی قائل می شدند بدون شک ترغیب و تشویقی برای قانونمند شدن افراد ایجاد می شد. به طور مثال در محاسبات مالیاتی افراد بدون پروانه درصد بیشتری را پرداخت کنند و یا تخفیفاتی در بیمه های تامین اجتماعی برای افراد با پروانه کسب قائل شوند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بانک ها نیز می توانند به افرادی که پروانه کسب دارند وام هایی با بهره های کمتر پرداخت کنند تا مشوقی باشد برای جذب افراد در جهت قانونمند شدنشان در حالیکه با روش و روال فعلی که بین دارندگان پروانه کسب و بدون پروانه ها هیچ تفاوتی وجود ندارد، افراد تمایلی برای قانونمند شدن ندارند.

ملک زاد با اشاره به وجود صنعت کاران و هنرمندان بیشمار در این صنف گفت: هنرمندان سنگتراشی که می توانند مجسمه های بسیار ارزشمند و زیبا بسازند و شهر را به موزه ای برای نوازش چشم تبدیل کنند در حال حاضر مورد استفاده شهرداری قرار نمی گیرند. ساختن نمادهای تاریخی و سازه های سنگی که نشان از قدمت ایران و ایرانی می دهند و می توانند مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در کشور گردند.

رئیس اتحادیه سنگ بر و سنگ تراش تهران در پایان با تاکید بر حمایت شهرداری و دولت از هنرمندان صنف- صنعت متبوع خود بیان کرد: شهرداری ها در به کار گرفتن این هنرمندان برای ساختن شهری زیبا نقش موثری دارند، ضمن اینکه حمایت دولت از صنعت ساختمان هم می تواند در رونق این صنف نقش پررنگی داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *