عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران:اجازه نمی دهیم برخی بی اعتمادی به این صنف را رواج دهند/ شرکت ها و دفاتر حمل اثاثیه دارای پروانه کسب تنها مرجع قابل اطمینان برای جابه جایی ها

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران در خصوص اقدامات اتحادیه جهت ساماندهی افراد بدون مجوز فعال در این صنف بیان داشت: اجازه نمی دهیم برخی افراد بدون پروانه کسب موجب بی اعتمادی افراد به اعضای متعهد و مسئول این صنف را فراهم کنند

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 4 آبان 1401
  • کدخبر: 39562
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران گفت: متاسفانه تعداد افرادی که در این صنف بدون مجوز فعالیت می کنند بسیار بیشتر از افرادی است که با مجوز در حال خدمت رسانی هستند. با توجه به اینکه این شغل کار بسیار حساس و پر مسئولیتی است و موجب ورود افراد غریبه به خانه های مردم به جهت اعتماد و اطمینان به آنها می شود؛ بنابراین هر گونه اتفاقی منجر به بی اعتمادی به این صنف می گردد.

وی ادامه داد: اعضای با پروانه کسب این اتحادیه کاملاً آموزش دیده و قابل اعتماد هستند. در محل دفاتر خود برای حمل اثاثیه، ابتدا قرارداد امضا می کنند و متعهد به قرار داد هستند. هرگز مبالغ را دبه نمی کنند؛ ضمن اینکه این قرارداد کاملاً رسمی و در صورت نارضایتی مشتری از طریق اتحادیه قابل پی گیری خواهد بود. در حالیکه افراد بدون مجوز هرگز قراردادی امضا نمی کنند و در میانه کار مبالغ را کم و زیاد می کنند و متعهد به سلامت کار خود نیستند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران تصریح کرد: اتحادیه با اطلاع رسانی به طرق مختلف از مردم عزیز می خواهد تنها از طریق شرکت ها و دفاتر حمل اثاثیه دارای مجوز اقدام به جابه جایی لوازم خود کرده و به افراد بدون مجوز اعتماد نکنند. ضمن اینکه از طریق سایت معتبر اتحادیه افراد دارای پروانه کسب قابل شناسایی بوده و به تمامی اعضا با نام و آدرس می توانند دسترسی داشته باشند.

مرادی در خصوص اقدامات اتحادیه در راستای ساماندهی افراد بدون پروانه کسب فعال در این صنف بیان کرد: ضمن اینکه چندین بار با مسئولان مرتبط جلساتی داشته و نامه نگاری های زیادی انجام دادهایم بتازگی در جلسه ای با رئیس بازرسی سازمان حمایت از مصرف کننده جناب حسین لویی، موضوع را مطرح کردیم و مقرر شد شماره پلاک و تلفن های افراد بدون مجوز را به این سازمان ارائه دهیم. با تلاش زیاد و بسختی توانستیم این امر را مهیا و به همراه شکایات مردم که به اتحادیه ارسال شده بود تقدیم بازرسی سازمان نماییم. بر این اساس خواهان همکاری این سازمان برای حفظ امنیت مردم و اعتبار این صنف هستیم.

مرادی تصریح کرد: افراد بدون مجوز تنها با داشتن یک شماره تلفن، کامیون و تبلیغ در سایت های دیوار، شیپور و ترب از اعتماد مردم سوءاستفاده های زیادی می کنند. همچنین اتباع افغانستان در این کار وارد شده اند و مشتری را پیدا کرده و به ایرانی ها با پورسانت های مختلف می دهند در حالیکه این سایت ها مانند سامانه ۱۱۸ باید برای درج آگهی های مورد نظر افراد از اعتبار و پروانه کسب شان مطلع باشند و پس ازآن به درج در سایت شان اقدام کنند. سایت هایی که در کشور کار می کنند نباید با این کار به متخلفان اجازه فعالیت بدهند.و این در حا است که بارها از مسئولان این سایت ها خواستیم برای رسیدن به نقطه نظر قانونی و همکاری با هم، جلسه ای را برگزار کنیم؛ اما این افراد هرگز همکاری نکرده اند. وظیفه همه ما حفظ امنیت و مراقبت از اموال مردم است. اگر همکاری اتفاق نیفتد متخلفان مانند قارچ روز به روز رشد می کنند.

وی از شیوه تبلیغاتی افراد بدون مجوز از طریق هدیه های تبلیغاتی به آژانس های معاملات املاک گفته و بیان کرد: افراد سودجو مبادرت به پخش پوشه های طلقی تبلیغاتی در بین آژانس های معاملات املاک می کنند که با تبلیغ باربری مورد نظرشان با نام و نشان بی هویت و درج شماره تلفن و آدرس اینترنتی، توجه مشتری را به غلط به باربری مورد نظر خود جلب و موجب سفارش مشتری برای جابجایی لوازم را فراهم می کنند در حالیکه آژانس معاملات املاک قصد تبلیغ باربری را ندارد و فقط از پوشه طلقی استفاده کرده است. این حق افرادی است که از اعتماد این آژانس ها به نفع خود سوءاستفاده می کنند که این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *