عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران:تاثیر فعالیت سایت های مجازی در افزایش باربری های فاقد پروانه کسب/ نصب تابلو مورد تایید اتحادیه بر روی کامیون های باربری مانع از سودجویی و بی قانونی می شود

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران با اشاره به تاثیر فعالیت سایت های مختلف در مسیر افزایش افراد بدون مجوز کسبی در این صنف گفت: متاسفانه سایت های شیپور و دیوار بدون نظر و تشخیص اتحادیه در ارتباط با فعالیت افراد بدون پروانه کسب اقدام به درج آگهی های این افراد نموده و مشکلات اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را در سطح کشور ایجاد کرده اند.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 20 مهر 1401
  • کدخبر: 39516
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری تهران با سابقه بسیار طولانی و درخشان در امر ارائه خدمات حمل اثاثیه و بار در حال حاضر دارای ۳۰۰ عضو با پروانه کسب است در حالیکه بدون پروانه های فعال در سطح شهر به بیش از ۳۰۰۰ تعداد می رسند. متاسفانه سایت های شیپور و دیوار در خصوص فعالیت افراد بدون پروانه کسب بدون نظر و تشخیص اتحادیه اقدام به درج آگهی های این افراد نموده و مشکلات اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را در سطح کشور ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: سایت های مذکور بدون در دست داشتن مدرک معتبر از سفارش دهنده آگهی به درج تبلیغات افراد سودجو می پردازند. شکایات مندرج در اتحادیه نشان می دهد مردم عزیز با اعتماد به سایت های فوق، خواهان دریافت خدمات از باربری هایی هستند که تنها به داشتن یک شماره تلفن اکتفا کرده و هیچ گونه تعهدی به مشتری برای حمل بار و اثاثیه منزل نمی دهند.

مرادی در این خصوص ادامه داد: افراد بدون مجوز با سوءاستفاده از نام و اسامی برندهای معتبر باربری های مجوزدار سطح شهر، مبادرت به تبلیغات می کنند. همین افراد طی چند سالی که می توانستند در فضای مجازی فعال باشند به نام و اعتبار اتحادیه صدمات زیادی رسانده اند.

وی تصریح کرد: استفاده این باربری های بدون پروانه از تبعه های غیر ایرانی که هیچ تعهدی به هموطنان ایرانی ندارند یکی دیگر از معضلات این صنف است. شکایات متعددی در خصوص سرقت اسباب و اثاثیه، اخذ مبالغ هنگفت هنگام تسویه حساب، درگیری های فیزیکی میان مشتری و ایشان، ایجاد خسارت و شکستن وسایل و از همه مهمتر محاسبات غیر واقعی در هنگام بسته بندی اسباب و اثاثیه، نارضایتی های زیادی را در این باب ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران اضافه کرد: حجم پرونده های شاکیان در این خصوص بسیار زیاد است. این در حالی اتفاق می افتد که پرداخت مالیات، عوارض و اجاره بهای دفاتر و پارکینگ ها همگی بر دوش اعضای با پروانه کسب است؛ ولی اتحادیه مملو از شاکیان بدون پروانه های فعال در شهر است.

مرادی تاکید کرد: بارها خواستیم با این سایت ها وارد مذاکره شویم؛ اما حاضر به گفتگو نیستند. از سوی دیگر اطلاعات ۱۱۸ به طور کامل با این اتحادیه همکاری می کند و اگر فردی بخواهد شماره تلفنی را با نام باربری ثبت کند، باید با ارائه مدارک و اسناد معتبر به ۱۱۸ درخواست خود را ارائه دهد.

وی در تبعات ممانعت اداره راهنمایی رانندگی از نصب تابلو مورد تایید اتحادیه بر سر کامیون های باربری گفت: چند سالی است که اداره راهور اجازه نصب تابلو به کامیون های این صنف را نمی دهد و در صورت نصب آنها را جریمه می کند؛ با این رویه کامیون های با پروانه و بدون پروانه از یکدیگر قابل تشخیص نیستند از همین موضوع هم افراد سودجو سوءاستفاده می کنند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل درون شهری تهران هچنین اظهار کرد: از سوی دیگر کامیون بدون آرم برای مشتریان قابل اعتماد نیست در حالیکه در گذشته ای نه چندان دور اعضای این اتحادیه با در دست داشتن مدرک معتبر و ارائه آن به پلیس، جریمه نمی شدند و می توانستند به کار خود ادامه دهند.

مرادی در پایان تاکید کرد: اتحادیه در تلاش است تا با طراحی و نصب لوگویی که معرف عضو با پروانه کسب این اتحادیه بر روی خودروها باشد، راه حلی جهت تمیز متخلفان با اعضای صنف ایجاد کند. امیدوارم راهنمایی رانندگی موافقت کند.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *