درآمد اصناف تا ۱۴۴ میلیون تومان در سال معاف از مالیات می‌شود

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در صفحه مجازی خود نوشت: با پیشنهاد و پیگیری سازمان امور مالیاتی و همراهی نمایندگان محترم مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید. از جمله: ۱. افزایش معافیت مالیاتی سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان ۲. امکان محاسبه […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 8 بهمن 1402
  • کدخبر: 48055
  • سایز متن:

سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در صفحه مجازی خود نوشت: با پیشنهاد و پیگیری سازمان امور مالیاتی و همراهی نمایندگان محترم مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید. از جمله: ۱. افزایش معافیت مالیاتی سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان ۲. امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ضریب کاهشی»

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: با پیشنهاد و پیگیری این سازمان و همراهی نمایندگان مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسیده است.

در این زمینه مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور نیز پیش از این به فارس گفت: حکمی که بند ج تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس مصوب شده، در راستای سیاست مالیات ستانی و جلوگیری از فرار مالیاتی است، لذا حساب‌هایی که غیر شفاف و مشکوک به فعالیت تجاری باشند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی برای توضیح بیشتر گفت: افرادی از اصناف هستند که برای فرار مالیاتی از حساب‌های شخصی خود، خانواده و یا حساب اجاره‌ای افراد دیگر برای فعالیت تجاری استفاده می‌کنند، همانطور که سازمان امور مالیاتی قبلاً هم اعلام کرده، حساب تجاری معرفی شده به سازمان مالیاتی برای کار تجاری و حساب شخصی برای کار شخصی است، اگر حسابی مشکوک به فعالیت تجاری شد، شناسایی و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

موحدی بکنظر در مورد معیار شناسایی حساب تجاری از شخصی نیز گفت: این معیار توسط شورای پول و اعتبار و با همکاری سازمان امور مالیاتی بر مبنای تعداد تراکنش‌ها و مبالغ واریزی به حساب مشخص خواهد شد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد، طبق قواعد سازمان مالیاتی حساب‌های عموم مردم از شمول حساب تجاری خارج است و فقط حساب‌های اجاره‌ای مشمول رسیدگی مالیاتی می‌شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *