داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌‎داران و مواد پروتئینی تهران:سود جزئی سوپرمارکت ها از فروش نان بسته ‎بندی/ گرانی ۳.۵ برابری نان در سوپر مارکت‌ ها صحت ندارد

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران گفت: سوپرمارکت‌ ها نان بسته ‌ای ۴ عددی را ۲ تا ۳ هزار تومان خریداری می‌ کنند و در بازار ۳ هزار و پانصد تا ۴ هزار تومان به فروش می ‌رسانند. یعنی چیزی حدود ۲ برابر به فروش می ‌رسانند نه ۳ برابر و نیم.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 2 آبان 1401
  • کدخبر: 39553
  • سایز متن:

به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران

داوود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران ضمن اشاره به پیگیری از سوپرمارکت ها پیرامون بحث مطرح شده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ۳.۵ برابری نرخ نان در سوپرمارکت و نانوایی ها با رد این مطلب گفت: نانوایی های سنتی بخشی از پخت خود را بسته بندی می کنند و صبح ها با قیمتی که می گویند به سوپرمارکت ها می فروشند. سوپرمارکت ها نان بسته ای ۴ عددی را ۲ تا ۳هزار تومان خریداری می کنند و در بازار ۳ هزار و پانصد تا ۴ هزار تومان به فروش می رسانند؛ یعنی چیزی حدود ۲ برابر نه ۳ برابر و نیم.

وی ادامه داد: نانوایی ها نان را بسته بندی می کند، هزینه حمل ونقل را می پردازد و به دست سوپرمارکت ها می رسانند. آنها هم سود جزئی لحاظ می کنند و به دست مصرف ‎کننده می رسانند. پس طبیعی است این افزایش نرخ را شاهد باشیم اما افزایش ۳.۵ برابری درست نیست. تعیین کننده نرخ چه بر نان های سنتی و حتی نان های فانتزی اتحادیه ما نیست و خود شرکت ها و نانوایان نرخ را مشخص می کنند.

وی در رابطه با تفاوت نرخ نان های بسته بندی بیان کرد: شرکت های تولیدکننده نان های فانتزی مانند سنان و نان آوران در کنار فروش محصولات خود، نان های بسته بندی هم به سوپر مارکت ها می دهند. نرخ مصرف کننده روی این محصولات وجود دارد و حاشیه سودی را هم در نظر گرفته اند که مغازه های ما با همان نرخ به فروش می رسانند. روی نرخ نان های صنعتی نظارت به طور کامل وجود دارد و قیمت ها کاملا مشخص هستند و روی خود محصول درج شده است، اما نان های سنتی اینگونه نیست و نانوایان خودشان نرخ را مشخص می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عده ای از افراد وقت این را ندارند که در صف نانوایی بایستند مجبور هستند این نان ها را با قیمت هایی که درج می کنند خریداری کنند. قیمتی را نانوایان اعلام می کنند و ما هم با ۱۰ درصد سود به فروش می رسانیم.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *