حمید ثابت قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران:گرانی وحشتناک عینک آفتابی و مهیا نبودن زیرساخت های تولید/ عینک از طریق گمرک واردات قانونی به کشور ندارد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران گفت: از لحاظ زیرساخت و دانش کافی، این امکان در کشور وجود ندارد و فقط واحد‌های اندکی امکان ساخت عینک را دارند. عینک ‌هایی که در مغازه‌ ها به فروش می ‌رسد وارداتی و بخش بسیار اندکی از آن‌ها در داخل مونتاژ می ‌شود.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 15 تیر 1401
  • کدخبر: 37825
  • سایز متن:

به نقل از معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران

حمید ثابت قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران اظهار داشت: عینک یک کالای وارداتی محسوب می شود و نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی آن تاثیر دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت هیچ حمایتی از واردکنندگان نمی کند و افرادی که به این کار مشغول هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند به همین دلیل بسیاری این کالا را به صورت قاچاق وارد کشور کرده و به فروش می رسانند. متاسفانه این کالای مهم از طریق گمرک واردات قانونی به کشور ندارد.

فروش عینک در مراکز چشم پزشکی غیر قانونی است
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در بعضی از مراکز چشم پزشکی، برخی از پزشکان غرفه هایی برای فروش عینک دارند و مراجعه کنندگان با این تصور که قطعا بهترین محصول ارائه می شود، اقدام به خرید از آنها می کنند. این در حالی است که فروش عینک در این مراکز تخلف است. اما متاسفانه اکثر پزشکان در این زمینه، خود اقدام به واردات عینک به صورت غیر قانونی می کنند.

ثابت قدم در رابطه با واحدهای فعال در این زمینه گفت: نزدیک به ۱۶هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند، که از این تعداد هزار واحد در پایتخت فعالیت می‎کنند.
رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران در ادامه توضیح داد: اگر در هر فروشگاه دو نفر فعالیت داشته باشند نزدیک به دو هزار نفر از این طریق مشغول به کار شده‎اند، که مسئلهای قابل توجه است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *