جزیاتی از برگزاری جلسه فوق العاده کمیسیون کشاورزی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از برگزاری جلسه فوق العاده در کمیسیون متبوع خود با حضور دو وزیر برای رسیدگی به وضعیت گران شدن شیر خبر داد. محمد جواد عسگری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت وگویی، درباره تشکیل جلسه ویژه و خارج از برنامه کمیسیون متبوع خود برای رسیدگی به […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 22 تیر 1400
  • کدخبر: 26996
  • سایز متن:

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از برگزاری جلسه فوق العاده در کمیسیون متبوع خود با حضور دو وزیر برای رسیدگی به وضعیت گران شدن شیر خبر داد.
محمد جواد عسگری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت وگویی، درباره تشکیل جلسه ویژه و خارج از برنامه کمیسیون متبوع خود برای رسیدگی به وضعیت گران شدن شیر گفت: صبح امروز یکشنبه جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی با وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی درباره گران شدن قیمت شیر تشکیل شد.
وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه بررسی‌هایی صورت گرفت که مقرر شد ادامه آن امشب برای اتخاذ تصمیم نهایی تشکیل شود.
• نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در ادامه درباره دلیل تشکیل این جلسه ویژه گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده است، قیمت شیر هم با توجه به افزایش هزینه‌ها باید افزایش پیدا کند، ولی در بحث فروش لبنیات مثل پنیر و کره دولت باید یارانه آن را پرداخت کند تا خریدار به مشکل برخورد نکند.

عسگری با اشاره به تصمیم نهایی کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: به دلیل گران شدن نهاده‌ها، تولید شیر با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد و باید قیمت آن افزایش پیدا کند.
قرار نیست با افزایش قیمت شیر قیمت سایر لبنیات مثل کره و ماست گران شود
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه قرار نیست با افزایش قیمت شیر قیمت سایر لبنیات مثل کره و ماست گران شود خاطر نشان کرد: دولت باید به این کالا‌ها یارانه دهد تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا نکند، ولی در مقابل قیمت شیر افزایش پیدا کند تا سودی عاید تولید کننده شود.
وی در پایان تاکید کرد: دولت باید این یارانه را پرداخت کند تا اتفاقات خوبی برای تولید کننده و دامدار بیفتد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *