تجلیل و تقدیر از نخبگان صنعت استان در جشنواره انجمن فرانگران نوین/ در این جشنواره انجمن فورانگران نوین ۲ تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان کشور امضاء کرد

در این جشنواره انجمن فورانگران نوین ۲ تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان کشور امضاء کرد.

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 3 مرداد 1401
  • کدخبر: 38268
  • سایز متن:

 چهارمین جشنواره معرفی ستاره‌های کارآفرین علم و صنعت در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت باهدف معرفی ستاره‌ها با رویکرد کارآفرینی دانش‌بنیان برگزار شد.

این جشنواره با رویکرد معرفی ستاره‌ها و با هدف ایجاد فضای علمی، اقتصادی و اجتماعی مطلوب‌تر و ترویج کننده روحیه امید و نشاط در بین ارزش‌آفرینان کشور برگزار شد.

این رویداد ارزشمند، طبق فرهنگ کهن ایران‌زمین و آیین پاسداشت از سرمایه‌های اجتماعی در گردهمایی بزرگ مدیران دانشی، صنعتگران و کارآفرینان کشور و یادآوری از تلاش‌های کارآفرینان که شایسته تقدیر و بهانه‌ای برای تجدیددیدار و هم‌افزایی مدیران ارزش‌آفرین کشور انجام شد.

در این جشنواره انجمن فورانگران نوین ۲ تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد ملی نخبگان کشور امضاء کرد.

 

سید احسان مصطفوی رییس هیات مدیره انجمن فرانگران نوین با اشاره به این‌که  بیش از ۱۲ سال در حوزه  تعامل بین صنعت و دانشگاه فعالیت می‌کند گفت:

دفتر اصلی انجمن فرانگران نوین در دانشگاه فردوسی مشهد است این همایش با محوریت آشنا شدن و هم­کاری بیشتر علم با صنعت برگزار شد که البته این چهارمین دوره برگزاری است و ما درصدد هستیم هرساله این همایش برگزار شود.

همانطور که همه ما میدانیم طی دوسال گذشته با اپیدمی کرونا بسیاری از فعالیت­های اجتماعی کاسته و یا کنسل شد اما ما با عنوان نوآوری از هرگونه شرایط، فرصت را مغتنم شمرده و تهدید این اپیدمی را به فرصطی مطلبوب جهت پیشبرد اهداف ملی و بین­المللی تبدیل کردیم….

 

انجمن فرانگران بزرگ‌ترین رسالتش همسو و نزدیک کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

در این جشنواره از ۵۰ نفر از مدیران صنایع بزرگ کشور توسط ریاست دانشگاه صنعتی شریف، رییس بنیاد ملی نخبگان و برخی از پیشکسوتان کشور تقدیر شد.

 

وی با اشاره به این‌که تقدیر از نخبگان و کارآفرینان صنعت و علم از دیگر برنامه‌های این جشنواره است تصریح کرد:

 

رسالت اصلی ما تقدیر و تجلیل از خادمان و مجاهدان اقتصادی کشور است که کمتر دیده‌شده‌اند.

 

مصطفوی با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله انجمن فرانگران نوین اظهار داشت:

بیش از هزار برند و مدیران ۱۸ استان کشور عضو این انجمن هستند و با ۱۲ کشور تعامل، هم‌افزایی، هم آفرینی و در بحران‌ها و برپایی نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی همراه هم هستیم و معنی در واقع باهم بودن و مشارکت را به‌صورت واقعی معنا کرده‌ایم.

 

مدیرعامل انجمن فرانگران نوین درباره حمایت از کارآفرینان و صنعتگران کوچک در حاشیه شهر مشهد گفت:

عضویت در این انجمن خصوصی و شرایط ویژه‌ای دارد تلاش ما این بوده که در حد توان و در بحث آموزش، حمایت مالی، معنوی و تبدیل کردن صنایع کوچک به برندهای معروف و نامی تلاش کنیم و بیشترین حمایت ما از این صنایع کوچک استفاده از تجربیات پیشکسوتان صنعت و علم دانشگاهی است که این هم‌افزایی را به کرار داشته‌ایم.

البته به‌صورت خاص و ویژه به صنایع حاشیه شهر نپرداختیم بلکه ما اهداف کلی و حمایت از صنعت را پیش رو قرار داده‌ایم و اگر در این همین رابطه صنایع حاشیه شهر نیاز به یاری و کمک داشته‌اند به قطع یقین یاری و کمک کرده‌ایم.

 

وی اضافه کرد:

در بحث آموزش دوره‌های تخصصی و علمی ویژه مدیران صنایع با قراردادی که با دانشگاه­های مختلف از جمله؛ دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه صنعتی شریف و پیام نور بسته‌ایم را برگزار می‌کنیم. معتقدم برای امنیت و حفظ صنایع ارتباط با دانشگاه ضروری است.

به دلیل رشد سریع تکنولوژی در دنیا برای نجات صنعت نیاز به این هم‌افزایی داریم و اگر با دانش روز حرکت نکنیم صنعت ما امنیت خود را از دست خواهد داد.

 

مصطفوی در ادامه از ارتباط مجازی صاحبان صنایع و دانشگاه با مدیران موفق جهانی خبر داد و گفت:

درصدد هستیم به همراه برخی از مدیران مرتبط با صنایع ۱۵مردادماه سال جاری از کشور آلمان و صنایع بنز، ایرباس، بی ام و یونسکو بازدید خواهیم داشت و همچنین برای تبادل اطلاعات در صنعت و پژوهش‌های علمی با دانشگاه‌های سویس و آلمان تفاهم‌نامه امضا خواهیم کرد.

 

در این جشنواره از چهره‌های ماندگار و برندهای شایسته ازجمله:

زنده‌یاد حاج حسین هرمز زاده خالق برند چوب دقت، منصوره اتحادیه، پژوهشگر تاریخ ایران،کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده سه‌تار، بهروز فروتن خالق برند غذایی بهروز در صنعت غذا، علی شریعتی مقدم چهره ماندگار فرانگردر صنعت زعفران خالق برند نوین زعفران، علی نصیریان کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر چهره ماندگار فرانگر در صنعت سینما تقدیر و تجلیل شد.

 

در این مراسم همچنین از مادر زنده‌یاد علی انصاریان، سعیده قدس مدیر موسسه خیریه محک، سینا شعبان خوانی، پویا امینی بازیگر جوان سینما، دکتر لطفی پدر تئاتر کشور و همچنین صاحبان و مدیران موفق صنعت استان با اهدای لوح جشنواره و تندیس تقدیر و تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. […] گزارش روابط عمومی «زعفران مصطفوی»، چهاردهم اکتبر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و […]