بهروز میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران:اگر اجازه دهند، اتحادیه های صنفی پتانسیل لازم برای نظارت و مدیریت صنف خود را دارند/ رواج هرج و مرج و نارضایتی افراد قانونمند از عدم اجرای قوانین از سوی برخی ادارات

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران در خصوصی ساماندهی اصناف و نقش اتحادیه ها بیان داشت: اتحادیه ها برای یکپارچگی و ساماندهی اصناف در کشور ایجاد شده اند. هر صنفی دارای اتحادیه ای مربوط به خود است. مسیر و راه های زیادی در طی ساماندهی وجود دارد که اگر سازمان های دیگر اجازه بدهند ، اتحادیه ها پتانسیل بسیار خوبی برای نظارت و مدیریت دارند.

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 12 خرداد 1401
  • کدخبر: 36692
  • سایز متن:

بهروز میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران گفت: از موانع مهم بر سر ساماندهی و صدور پروانه کسب می توان به ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم اشاره کرد. هر چه بیشتر جلو می رویم قدرت اجرایی اتحادیه ها توسط سازمانها گرفته می شود. چه وظیفه ای بر دوش اتحادیه هاست که مطالبات سازمان را در واحدهای صنفی چک کنند. اتحادیه ها وظایف خودشان را دارند این در حالی است که سازمان امور مالیاتی،کار و وظیفه خود را به ما محول نموده و این عین مانع تراشی برای ساماندهی واحدهای بدون پروانه است.

میلانی از دیگر عوامل مشکل ساز را عدم توجه اداره اماکن به پلمب واحدهای متخلف برشمرد وتصریح کرد: از آنجایی که در جهت ساماندهی به واحد صنفی متخلف توسط اتحادیه چند بار اخطار داده می شود و سپس بر عهده اداره اماکن است تا با هماهنگی اتحادیه وارد عمل شده و واحد متخلف را پلمب کند؛ اما متاسفانه مدتی است که این اداره بدون توجه به تخلف افراد از پلمب و اخد متخلف خودداری می کند.

وی تاکید کرد: عدم پلمب واحد صنفی متخلف از سوی اداره اماکن باعث می شود تا دیگر واحدهایی که قانونمند هستند از اطاعت قانون و پرداخت حق عضویت خود خودداری کنند. عدم اجرای قوانین توسط برخی از ادارات باعث هرج و مرج و ناراحتی افراد قانونمند می شود در نتیجه تصور می گردد هر که قانونمند عمل نمی کند راحت تر به کسب وکار ادامه می دهد. یک نمونه این عملکرد اداره اماکن طی دوسال گذشته منجر به مشکلات زیادی برای اتحادیه شد.

وی از دیگر مشکلات را عدم توجه دولت به جلوگیری از تولیدات غیر مرغوب وگران داخلی دانسته و گفت: از سه سال گذشته تا کنون در یکی از رسته های این اتحادیه که تولید و فروش لمینت است با تولیدات بعضا نامرغوب و گران توسط تولیدکنندگان داخلی، اخلال ایجاد شده است و به دلایل مذکور بسیاری از واحدهای صنفی قانونمند این اتحادیه حاضر به فروش جنس نامرغوب نیستند؛ چرا که با وجدان خود نمی توانند درگیر شوند.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران ادامه داد: برخی از افراد سودجو با اعلام توانمندی برای تامین نیازهای داخلی لمینت به دولت و سازمان صمت باعث جلوگیری از واردات لمینت مرغوب با قیمت مناسب شده اند. این اجناس با قیمت های بالا به افراد فروخته و پس از مدت زمان کوتاه ، میهمان چند روزه هستند و کیفیت استفاده خود را از دست می دهند و باعث ضرر و زیان مصرف کننده می شوند.

میلانی در پایان تصریح کرد: بارها به دولت و سازمان صمت این موضوع را اعلام کرده ایم اما تاکنون هیچ ثمری نداشته و همچنان تولیدکنندگان به تولید بی کیفیت لمینت ادامه می دهند و مصرف کنندگان متضرر می شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *