برگزاری سمینار ژنتیک، استعدادیابی و توسعه کسب وکار

برگزاری سمینار ژنتیک، استعدادیابی و توسعه کسب وکار مطالعات جهانی نشان می دهد تغییرات در کروموزوم ها می تواند قدرت ریسک پذیری را بالا ببرد و در این میان، شناسایی فاکتورهای اساسی و چگونگی تعامل بین ژنتیک با کارآفرینی، ارتباط بین روانشناسی با کسب وکار، صفت های انسان در توسعه کسب وکار و نقش ژن، […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 14 بهمن 1402
  • کدخبر: 48111
  • سایز متن:

برگزاری سمینار ژنتیک، استعدادیابی و توسعه کسب وکار

مطالعات جهانی نشان می دهد تغییرات در کروموزوم ها می تواند قدرت ریسک پذیری را بالا ببرد و در این میان، شناسایی فاکتورهای اساسی و چگونگی تعامل بین ژنتیک با کارآفرینی، ارتباط بین روانشناسی با کسب وکار، صفت های انسان در توسعه کسب وکار و نقش ژن، آموزش و علوم روان در توسعه این صفت ها، موضوعات جدید و فناورانه ای است که جای آن در ادبیات توسعه کسب وکار ما خالی است.

امیرحسین اسدی دبیر سمینار ژنتیک، استعدادیابی و توسعه کسب وکار گفت: شخصیت کارآفرینان از سنین پایین شکل می گیرد و هر چه بتوانیم توسعه کسب وکار را به سنین پایین تر هدایت کنیم، موفقیت و دستیابی به اهداف کلان اقتصادی با سرعت و دقت بالاتری برای ما رقم خواهد خورد؛ موضوعی که ده ها سال است کشورهای پیشرفته با سرعت و دقت در حال ارزیابی و پژوهش در این موضوع هستند.

اسدی گفت: کارآفرین دارای صفات و توانایی های مختلفی است، برخی از این صفات اکتسابی است و در محیط کار، مدرسه، دانشگاه و جامعه آموزش داده میشود و یا کسب می شود و برخی از صفات کارآفرینان ذاتی است و از الگوهای شخصیت و توانایی درون و ژنتیک تبعیت می کند و اگر بتوانیم تلفیق ژن و اکتساب را بر طبق یک الگوی مدون وبرنامه ریزی شده توسعه دهیم، خواهیم توانست منشا تحول در کسب وکار کشور گردیم. نگاهی به مطالعات نشان میدهد که ژنتیک بین ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد بر تمایل افراد برای راه اندازی کسب وکار، تاثیر دارد! در واقع این ژنتیک است که نوعی کشش و علاقه برای دستیابی به موفقیت از طریق کسب وکار را هدایت می کند! همچنین در سال ۲۰۲۰، مطالعاتی در دنیا انجام شد که نشان میدهد سروتونین که در خلق و خو اثر می گذارد، تحت تاثیر یک ژن است و باعث تغییر توانایی افراد در پذیرش ریسک های مالی می شود!

مدیرکل دفتر خدمات کسب وکار گفت: تجارب جهانی برخی از کشورهای پیشرو نیز نشان می دهد که در انتخاب مدیران برای پست های کلان، آزمون های ژنتیک در کنار مابقی آزمون ها انجام میشود. این آزمون ها کمک می کند تا خلقیات و توانایی افراد از منظر ژنتیکی بررسی و قابل دسترسی باشد. اصولا استعدادیابی برای کسب وکار و یا سایر رشته ها، موضوعی است که در دنیا در سنین پایه انجام می شود و فرایند انتخاب کار و شغل، انتخاب هنر و حتی رشته های ورزشی از این مسیر انجام می شود و یکی از موضوعات بسیار تاثیرگذار در استعدادیابی ژنتیک و ساختار ژنتیکی افراد است. موضوعی که می تواند با تجمیع شدن با آموزش و مهارت افزایی، با سرعت و کیفیت بالاتری، دستیابی انسان به جایگاه های بالای هنریف ورزشی و کسب وکار را تسریع نماید.پ

وی افزود: سمینار ژنتیک، استعدادیابی و توسعه کسب وکار با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار، وزارت علوم و اتاق بازرگانی در تاریخ ۱۶ بهمن ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می گردد و در پنج محور تخصصی، مبانی ارتباط فیمابین ژنتیک، روانشناسی، آموزش و کسب وکار را بررسی میکند. تبیین موضوع ژنتیک و نقش آن در ارتقای کسب وکار، بررسی تجارب جهانی حوزه ژنتیک و سرمایه انسانی، بررسی نهادهای بین المللی حوزه ژنتیک و مدیریت، بررسی نقش ژنتیک در استعدادیابی کارآفرینی و بررسی نقش ژنتیک در ارتقای مدیریت و انتخاب مدیران، بعنوان محورهای این سمینار تخصصی می باشد.

علاقمندان می توانند جهت شرکت در همایش به آدرس اتاق بازرگانی ایران در تاریخ شانزدهم بهمن ماه از ساعت ۱۴ لغایت ۱۷ ماجعه نمایند.

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *