با برند سازی موثر، کسب و کار خود را توسعه دهیم

با برند سازی موثر، کسب و کار خود را توسعه دهیم   برای برند شدن،  در ابتدا بایست در دید مشتری به ایجاد نفوذ پرداخت، یعنی می بایست تصمیم افرادی را که قصد خرید از محصول ما را ندارند، تغییر دهیم و مشتری را در جهت خرید از محصول خودمون ترغیب کنیم.  حال رسیدن به […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 18 تیر 1398
  • کدخبر: 12120
  • سایز متن:

با برند سازی موثر، کسب و کار خود را توسعه دهیم

 

برای برند شدن،  در ابتدا بایست در دید مشتری به ایجاد نفوذ پرداخت، یعنی می بایست تصمیم افرادی را که قصد خرید از محصول ما را ندارند، تغییر دهیم و مشتری را در جهت خرید از محصول خودمون ترغیب کنیم.  حال رسیدن به این هدف نیازمند طی کردن مراحل ذیل است:

۱- نامی که برای برند یا محصول مان انتخاب می کنیم، باید نامی باشد که منحصر به فرد و به یاد ماندنی تر باشد مثلا می توان نام خانوادگی را روی محصول قرار داد البته انتخاب نام خانوادگی برای برند هم منوط به این است که نامی مناسب و در خور بیان باشد و اثر گذاری مطلوب بر روی مشتریان داشته باشد.
در انتخاب نام برند دقت کنید که بنیاد و شالوده ی ارتباط با مشتری حفظ گردد، به طوری که نام برند مشتری را از فضای تجاری ما دور نکند.
نامی برای برند انتخاب کنیم که همیشه در اذهان باقی بماند، قابلیت لفظ کردن برای همگان داشته باشد از لحاظ صوت و معنی دلنشین باشد و اهداف ما در خصوص تولید و پخش محصول در واژه و نام برند مستتر باشد.

٢- انتخاب نشان تجاری یا لوگو، از اهمیتی همانند نام برند برخوردار است که بسیار مهم و قابل توجه است، لوگوی خوب معرف یک محصول خوب است، انتخاب یک لوگوی خوب به ما کمک می کند که به مشتری بگوییم ما چه کسی هستیم و قرار است چه محصولی به مشتری ارائه کنیم و چه نیازها و  چه میزان از نیازهای مشتریان را بر طرف سازیم،
لوگو باید شفاف باشد،  یعنی وقتی مشتری لوگوی محصول ما را می بیند ، نیت و پیام ما از تولید محصول قابل فهم باشد.
لوگو باید به نحوی طراحی گردد که اگر قرار است در رسانه های همگانی برای معرفی و تبلیغ بیشتر درج  شود، قابلیت ایجاد در اندازه ها و ابعاد مختلف را داشته باشد.

۳- دیگر زمان این گذشته است که تولید کنندگان محصولات خود را تولید کنند و هیچ توجهی به نظرات مصرف کنندگان و مخاطبان نداشته باشند درعصر حاضر باید به برقراری روابط پایدار با مشتریان اندیشید، باید نیازهای مشتریان را در حد توانایی و امکانات خود بر آورده کرد و برای ایجاد ارتباطی مؤثر و دو سویه با مشتریان ، به ایجاد یک سایت اینترنتی و یا کانال اقدام نمود، وبه راحتی نظرات مصرف کنندگان را از طریق این سایت و یا کانال مطلع شد.

۴-صداقت را سرلوحه ی کارتان قرار دهید.
در معرفی محصول و تبلیغات از اغراق کردن بپرهیزید و به مشتری وعده هایی ندهید که خارج از توانتان هست.
اجازه دهید مشتری،  صداقت شما را ببینید و به شما اعتماد کند.

۵- از توجه به رقیبان غافل نشوید ، رقیبان کارمان را شناسایی کنیم و موقعیت آن ها را بسنجیم.
گاهی لازم است برای برد و پیشرفت بیشتر، با رقیبان از موضع قدرت و مقابله حذر کنیم و به همکاری با آن ها هم بپردازیم و این مختص زمانی است که وضعیت موجود بازار به نفع ما نیست.

۶- شناخت مشتریان هم بسیار حائز اهمیت است.
هر گروه از مشتریان ممکن است شرایط، ویژگی ها و طرز تفکر خاصی داشته باشند که می بایست نحوه ی عرضه ی محصول مان برای هر یک از این گروه ها اختصاصی باشد.

۷- بسته بندی محصول بسیار مهم است بسته بندی با توجه به هریک از گروه های مصرف کننده و نیز زمان مناسبتی استفاده از محصول باید متغیر و متفاوت باشد.

یادداشت از: دکتر الهام جلالی فراهانی

/ پایگاه خبری کار و کار آفرینی

برچسب ها: برند سازی، کسب و کار، محصول، توسعه، مشتری، تجاری، لوگو، محصولات، تولیدکنندگان

 

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *