انجام معاملات الکترونیکی در بخش خودرو

به گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «امین کلاهدوزان» افزود: با فراخوان انجام‌شده برای مشارکت سکوهای مرتبط، جلسات فنی و کارشناسی اتصال این سکوها در حال انجام است و به زودی شاهد ارائه این خدمات به مردم عزیز ایران خواهیم بود. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به حجم معاملات این بازار، گفت: بازار […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1403
  • کدخبر: 49822
  • سایز متن:

به گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «امین کلاهدوزان» افزود: با فراخوان انجام‌شده برای مشارکت سکوهای مرتبط، جلسات فنی و کارشناسی اتصال این سکوها در حال انجام است و به زودی شاهد ارائه این خدمات به مردم عزیز ایران خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به حجم معاملات این بازار، گفت: بازار معاملات خودرو در سال، بیش از ۲۵۰۰ همت برآورد می‌شود که حضور سکوها و شرکت‌های تجارت الکترونیکی از طریق امن‌سازی و تسهیل این معاملات، کیفیت این بازار را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده، ادامه‌داد: خودرو دومین کلان‌بازار از بازارهای دارای اولویت برنامه توسعه تجارت الکترونیکی ایران در افق ۱۴۰۷ است که با همت همه دستگاه‌های مرتبط، فعال شده و امکان حضور کسب و کارهای نوآور در آن مهیا شده است.

کلاهدوزان با تاکید بر نقش تسهیل‌گری و سیاست‌گذاری مرکز، بیان‌داشت: الکترونیکی شدن معاملات خودرو با توجه به استفاده از امضای الکترونیکی در این طرح، در عمل با حمایت قانون اسناد مبادله‌شده غیر قابل انکار بوده و مورد حمایت قانون خواهد بود و همچنین مسیر ایجاد شده با تبادل اطلاعات اصلی در مورد خودرو مانند سوابق انتقال، تصادفات، سرویس‌های دوره‌ای و غیره، انجام معامله با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از این خدمت کاملا اختیاری بوده و مردم همچنان می‌توانند طبق گذشته به شیوه‌های سنتی نیز اقدام به معامله کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان با اشاره به مزیت‌های بهره‌برداری از این بستر، تصریح کرد: باتوجه به نکات برجسته انجام معاملات خودرو با استفاده از پلتفرم ها، انتظار می‌رود مردم نسبت به بهره‌برداری و استفاده از این خدمت اقدام کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *