اتحادیه ابزارفروشان تهران در راستای جلسه هم اندیشی با ریاست قوه قضاییه با اتحادیه های صنفی تهران، اولین نشست ارتقای آگاهی حقوقی فعالان صنف متبوع را برگزار کرد

در این جلسه دکتر حسن زاده مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی قوه قضائیه، حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در محل اتحادیه ابزارفروشان تهران و با حضور هیئت مدیره و اعضای کمیسیون های تخصصی اتحادیه ابزارفروشان تهران حضور داشتند. مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران در سخنانی با ابراز […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 17 اسفند 1401
  • کدخبر: 41185
  • سایز متن:

در این جلسه دکتر حسن زاده مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی قوه قضائیه، حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در محل اتحادیه ابزارفروشان تهران و با حضور هیئت مدیره و اعضای کمیسیون های تخصصی اتحادیه ابزارفروشان تهران حضور داشتند.

مهدی باقرپور، رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار داشت: امیدواریم این گونه جلسات در سطح اصناف مختلف برگزار گردد؛ چرا که اصناف بیشترین مواجهه را با اعضای اجتماع دارند و توسعه فرهنگ، اخلاق و افزایش اطلاعات و آگاهی های اعضای صنف موجب ارتقای فرهنگی جامعه خواهد بود.

اسماعیل حسن زاده، مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه های اجتماعی قوه قضائیه از اهمیت آموزش و تبیین قوانین در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضا و همچنین اهمیت و دقت حل مسائل تخصصی توسط اتحادیه های صنفی سخن گفت

وی همچنین با اشاره به سابقه ۳۵ ساله در امر قضاوت، خلاصه پرونده های ارجاع شده به قوه قضائیه را در ناآگاهی افراد در رعایت قوانین در زندگی روزمره و کسب و کار برشمرد.

حمیدرضا رستگار، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران از تغییرات بزرگ کسب و کار و تجارت در چند سال اخیر و اهمیت به روزرسانی افراد صنفی در حوزه قوانین حقوقی و مالیات مطالبی را مطرح نمود.

گفتنی است در این جلسه سرفصل هایی از مقولات حقوقی مورد نیاز اصناف همچون کسب و کار حلال، قوانین ملکیت، تجارت ، داوری و فضای مجازی و … طرح گردید و مقرر شد در جلسات بعدی هر یک از این موضوعات به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد.

 

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *