قطعی های برق، مشکلی بر روی مشکلات تولیدی های کوچک/ شرایط تولید با شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» منافات دارد

🔸رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران بیان داشت: متأسفانه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بالا رفتن قیمت ارز و نوسان آن، همچنین گران شدن مواد اولیه، طیف وسیعی از مشکلات بر سر اصناف آوارشده که قطعی های اخیر برق نیز مزید بر تمام آنهاست. اصناف تمام مدت درگیر […]

  • نویسنده: TAHRIRIYEH
  • تاریخ انتشار: 7 مرداد 1400
  • کدخبر: 27392
  • سایز متن:

🔸رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین تهران بیان داشت: متأسفانه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بالا رفتن قیمت ارز و نوسان آن، همچنین گران شدن مواد اولیه، طیف وسیعی از مشکلات بر سر اصناف آوارشده که قطعی های اخیر برق نیز مزید بر تمام آنهاست. اصناف تمام مدت درگیر حل و فصل مشکلاتی هستند که خود آنها را به وجود نیاورده اند.

🔸عبداله اقبالی با انتقاد از قطعی های اخیر برق بیان داشت: بسیاری از تولیدکنندگان ظروف مسی، انواع لوله های مختلف مسی و برنجی دارای دستگاههایی هستند که با برق کار می کند. این دستگاه ها در اثر فطعی های برق مداوم دچار آسیب شده و زیان های غیر قابل جبرانی را بر تولیدکنندگان این گروه شغلی اضافه کرده است.

🔸اقبالی در ادامه تاکید کرد: قطعی برق در طول روز به دستگاه های کارگاه های تولیدی خسارت عجیبی وارد نموده و از سوی دیگر در مدت زمانی که کارگر متعهد است برای کارفرما در کارگاه فعالیت کند گاهاً مشاهده شده چهار ساعت، برق کارگاه قطع می شود. در این چهار ساعت کارگر کاملاً بیکار است و اگر کارفرما بخواهد طبق قراردادی که با مشتری خود وعده و تعهد داده کالا را تحویل دهد می بایستی کارگران را در محل کار نگه دارد در این صورت کارگر مدعی اضافه کاری هست. از آن سو می بایستی کارفرما کار را تحویل مشتری بدهد و دیگر توان پرداخت اضافه کار برای کارگران را ندارد که در هر دو صورت کارفرما خسارت را متحمل می شود.

🔸وی ادامه داد: کارفرما و صاحبان کارگاه ها دستگاه های آسیب دیده خود را با کدامین منابع مالی می بایستی تعمیر و یا تعویض کنند. اداره برق بدون هماهنگی با مناطق و کارگاههای تولیدی اقدام به قطع برق آن منطقه می کند این خسارت به دیگر خسارت ها از جمله شیوع ویروس کرونا، نوسانات ارز؛ همچنین گرانی مواد اولیه اضافه شده است. کارفرما توان ادامه حیات را از دست می دهد.

🔸اقبالی در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال اشتغال زایی هستیم. تمام تلاش مان بر وسعت یافتن تولید است؛ اما متاسفانه عواملی خارج از صنوف موجب می گردد تا نتوانیم به ایده خود که تولید در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست دسترسی پیدا کنیم.

 

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *