صدور «نرخ‌نامه‌ الکترونیک» برای گازهای طبی و صنعتی

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از ابتکاری در راستای خدمات الکترونیک خبر داد؛ صدور «نرخ‌نامه‌ الکترونیک» برای گازهای طبی و صنعتی رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از صدور نرخ نامه الکترونیک در سال ۱۴۰۳ توسط این اتحادیه به عنوان نخستین تشکل صنفی خبر داد. مجید بهرامی در گفت و گو با […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 24 خرداد 1403
  • کدخبر: 50657
  • سایز متن:

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از ابتکاری در راستای خدمات الکترونیک خبر داد؛ صدور «نرخ‌نامه‌ الکترونیک» برای گازهای طبی و صنعتی

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از صدور نرخ نامه الکترونیک در سال ۱۴۰۳ توسط این اتحادیه به عنوان نخستین تشکل صنفی خبر داد.
مجید بهرامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در این باره گفت: از آغاز به کار هیات مدیره جدید اتحادیه در شهریور سال ۱۴۰۲تصمیم بر این شد با توجه به گستره دامنه فعالیت‌های این اتحادیه در سطح کشور، تا حد امکان تمامی فرآیندهای اتحادیه در بٌعد خدماتی و نظارتی را با رویکرد تسهیل و تسریع در امور اعضاء و همچنین پیشگیری از وقوع تخلفات و مفسدهای احتمالی، تا حد امکان در بستر خدمات الکترونیک برنامه‌ریزی و پایه‌ریزی شود.
وی افزود: این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک مصوبه ۱۳۸۱ مجلس شورای اسلامی و تحقق و توسعه قانون تسهیل صدور مجوزها و خدمات کسب و کار مصوبه ۱۴۰۰ مجلس و شورای اسلامی انجام شد؛ به نحوی که موفق به صدور نرخ‌نامه‌های الکترونیکی به عنوان نخستین تشکل صنفی شدیم.
رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی بیان کرد: این نرخ‌نامه دارایQR code است. در واقع با اسکن هر QR code مشخص می‌شود که این نرخ‌نامه متعلق به کدام شناسه صنفی و کد ملی است.
وی ادامه داد: این تصمیم در مقطع زمانی گرفته شد که ما در اتحادیه کشوری فاقد زیرساخت‌های حداقلی به لحاظ فنی و اداری بودیم اما علی‌رغم تمام مشکلات زیرساختی، در یک تصمیم و اقدام جهادی پروژه صدور نرخ نامه الکترونیک را آغاز کردیم.
بهرامی اظهار کرد: البته بدیهی بود که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی و ضرب‌العجل در صدور نرخ‌نامه‌ها، با چالش‌هایی در روند کار مواجه شویم چون هم‌زمان ۳ سامانه درگیر این فرآیند بود و برخی از مشکلات از حوزه مدیریتی اتحادیه خارج بود.
رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی تاکید کرد: با کمک فکری و به واسطه انتقادات و پیشنهاداتی که در طول اجرای این پروژه از سوی اعضای صنف مطرح می‌شد، عملکرد سامانه صدور نرخ‌نامه هر روز بهینه‌تر شد تا جایی که سرعت صدور نرخ‌نامه از روزی ۲۵ نرخ‌نامه به ۱۱۰ نرخ‌نامه در روز افزایش یافت و امروز این نوید را می‌دهیم که در سال آینده با هوشمند شدن این فرآیند امکان صدور آنلاین مهیا خواهد شد و قطعاً به‌زودی تمام فرآیندهای این اتحادیه در بستر خدمات الکترونیک عملیاتی می‌شود./پ/

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *