ایران وارث هنر فاخر فرش دستباف است

معاون وزیر صمت: ایران وارث هنر فاخر فرش دستباف است معاون وزیر صمت گفت: ایران میراث‌دار هنر فاخر فرش دستباف است و تجارت این صنعت توانسته ریشه‌های مختلفی در تبادل با جهان داشته باشد. به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت شامگاه دیروز در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و […]

  • نویسنده: گروه تحریریه اقتصادی
  • تاریخ انتشار: 21 خرداد 1403
  • کدخبر: 50621
  • سایز متن:

معاون وزیر صمت: ایران وارث هنر فاخر فرش دستباف است

معاون وزیر صمت گفت: ایران میراث‌دار هنر فاخر فرش دستباف است و تجارت این صنعت توانسته ریشه‌های مختلفی در تبادل با جهان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت شامگاه دیروز در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ایران میراث‌دار هنر فاخر فرش دستباف است و تجارت این صنعت توانسته ریشه‌های مختلفی در تبادل با جهان داشته باشد.

وی افزود: امروزه شناخته‌شدن ارزش فرش ماشینی ایران در دنیا مدیون‌ تلاش‌های وافر بازرگانان در حوزه فرش دستباف است.

برادران با اشاره به اینکه تجارت فرش دستباف به حوزه تجارت بین‌الملل پیوند خورده است، گفت: جهت توسعه فرش دستباف کشور، طرح های بسیار خوبی دنبال می‌شود که می‌توان به بازاریابی بین‌المللی از طریق فضای الکترونیک اشاره کرد.

بافندگان فرش دستباف خالق بهترین آثار هنری هستند

معاون وزیر صمت با بیان طرح شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف ایرانی گفت: اگر در فرش ایرانی شناسنامه نداشته باشیم یعنی اینکه هویت این صنعت را مفقود کردیم.

وی با بیان اینکه حقوق بافندگان فرش دستباف بسیار پایین است، گفت: بافندگان فرش دست‌باف اصلی‌ترین عامل در پیشرفت این هنر و صنعت هستند و انها نیروی در خانه مانده و ضعیفی نیستند، بلکه هنرمندانی هستند که بهترین اثرهای هنری را خلق می‌کنند.

برادران در پایان گفت: مسئله ساختار مرکز ملی فرش یکی از دغدغه های شهید آیت الله رئیسی بود که به سازمان امور استخدامی تاکید هایی را داشت و خوشبختانه این ساختار تثبیت شد و مرکز ملی فرش ذیل حوزه مقام عالی وزارت صمت به تایید نهایی رسید.

#معاون_وزیر_صمت #بافندگان_فرش #قم

برچسب های نوشته

اشتراک گذاری

دیدگاه کاربران

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *